بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 28 May 2016
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


سردار سلیمانی در نشست فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم چه گفت؟


سردار قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور در نشست فراکسیون ولایت مجلس دهم حضور فیزیکی ایران در سوریه را موجب دور شدن تهدیدات داعش علیه کشورمان دانست.

رسول خضری عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم با اشاره به حضور سردار قاسم سلیمانی در نشست عصر امروز فراکسیون ولایت مجلس دهم به ایسنا گفت: سردار سلیمانی در این نشست مسائلی را در مورد امنیت منطقه و تهدیدات داعش مطرح و عنوان کرد که اگر ایران در خصوص داعش به خوبی عمل نمی‌کرد این گروهک تروریستی می‌توانست تهدیدی برای امنیت ملی کشور به شمار‌آید.

وی افزود: به گفته سردار قاسم سلیمانی حضور فیزیکی ایران در سوریه و عراق باعث تامین امنیت کشور شده و نقشه دشمنان کشور را خنثی کرده است.

خضری همچنین با اشاره به اظهارات علی لاریجانی در این نشست گفت: آقای لاریجانی اولویت‌های مجلس دهم و الزامات قانون گذاری را مورد اشاره قرار دادند و گفتند کشور در این مقطع نیازمند همدلی، همراهی و دوری از تنش است.

این نماینده مجلس یادآور شد: آقای لاریجانی همچنین موضوع معیشت، اقتصاد، حل مشکل بیکاری، توجه به مساله اقتصاد مقاومتی و تلاش برای توجه به آمایش سرزمین را از دیگر اولویت‌های مجلس دهم عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور 188 نفر از منتخبان مجلس دهم در نشست امروز فراکسیون ولایت گفت که این فراکسیون و فراکسیون امید در مورد ارکان هیات رییسه مجلس با یکدیگر تعامل خواهند کرد.



کدام باشگاه بیشترین سهمیه ملی را دارد؟




15 باشگاه مختلف در تیم ملی فوتبال ایران صاحب بازیکن هستند.


به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی خود را آماده دیدار مقابل مقدونیه می‌کند که اکثریت ملی پوشان در اردوی اخیر را پرسپولیسی‌ها تشکیل می‌دهند. تیم فوتبال پرسپولیس با 4 ملی پوش بیشترنی سهم را در بین باشگاه‌های مختلفی دارد که در تیم ملی نفر دارند. جالب اینکه در اردوی اخیر بازیکنان استقلال و ذوب آهن از تیم ملی حذف شده‌اند.


تیم‌های سپاهان، فولاد، استقلال، ذوب آهن، صبا، پدیده، سیاه جامگان، استقلال اهواز و راه آهن لیگ برتری‌هایی هستند که در تیم ملی نماینده ندارند. ضمن اینکه تیم فوتبال روستوف با 2 ملی پوش در بین باشگاه‌های خارجی تامین کننده فوتبال ایران رکورددار است.


استقلال خوزستان: دانیال ماهینی، محمد طیبی
پرسپولیس:رامین رضائیان، مهدی طارمی، کمال کامیابی‌نیا، علیرضا بیرانوند
نفت تهران: وحید امیری، سیدجلال حسینی
ملوان: عزت‌الله پورقاز
گسترش فولاد: داریوش شجاعیان
سایپا: مهدی ترابی
تراکتورسازی: محمدرضا اخباری
الاهلی قطر: پژمان منتظری
الغرافه قطر: مسعود شجاعی
العربی قطر: اشکان دژاگه
السد قطر: مرتضی پورعلی‌گنجی
اف.اس. وی فرانکفورت: احسان حاج‌صفی
پانیونیوس یونان: کریم انصاری‌فرد
روستوف روسیه: سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون
ماریتیمو پرتغال: علیرضا حقیقی

ترک گروژنی: میلاد محمدی




زن شجاعی که فرماندۀ جنگ با داعش است+ عکس


روزنامه "تایمز" لندن گزارشی از یک زن کُرد منتشر کرد که از فرماندهان نبرد علیه داعش برای آزادسازی شهر "رقه" در شمال شرق سوریه است.

"تام کوگان"، خبرنگار روزنامۀ "تایمز" دربیروت،  دربارۀ "روژدا ویلات"، زن کُردی که از 3 سال قبل علیه داعش می جنگد، از اندیشه های "بیسمارک" صدر اعظم آلمان در جنگ جهانی اول، "ناپلئون بناپارت" امپراطور فرانسه و "صلاح الدین ایوبی" فرماندۀ آزاد کنندۀ قدس تاثیر پذیرفته است.  

شمار جنگجویان کرد و عرب تحت فرماندهی این زن شجاع کرد، به 15 هزار نفر می رسد.

زن شجاعی که فرماندۀ جنگ با داعش است+ عکس

"روژدا"، که گفته است هدفش آزادسازی سوریه از تروریسم است، زنانی را فرماندهی می کند که تا پای جان می جنگند، مانند "ارین مارکین" که برای آنکه به دست تروریست های داعش نیفتده و بردۀ آنان نشود، خود را منفجر کرد.

یگان هایی از نیروهای کرد سوریه از چند سال قبل در حال جنگ با گروه تروریستی داعش هستند و تاکنون موفقیت های زیادی را در این نبرد کسب نموده اند.




دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر


رییس جمهور آمریکا امروز بدون عذرخواهی از 200 هزار قربانی بمب اتم در ژاپن، کنار یادبود آنان در هیروشیما، گل گذاشت.

باراک اوباما -- رییس جمهور آمریکا -- امروز بدون عذرخواهی از 200 هزار قربانی بمب اتم در ژاپن، کنار یادبود آنان در هیروشیما، گل گذاشت.

بر این اساس، حضور باراک اوباما در هیروشیما، در سالگردِ حملۀ اتمی آمریکا به این شهر، خشم مردم ژاپن را برانگیخت و انتقادات فراوانی را سبب شد.

اوباما بدون توجه به این که آمریکا، با داشتن 7 هزار و 650 کلاهک هسته‌ای آماده نصب روی موشک و ثبتِ هزار و 54 مورد آزمایش هسته‌ای، بزرگ ترین تهدید اتمی برای جهان به شمار می رود، در مقابل تندیس یادبود قربانیان حملۀ اتمی آمریکا به هیروشیما، خواستار "جهانی بدون سلاح هسته ای" شد.

اوباما سپس دفتر بازدید کنندگان از پارک صلح در شهر هیروشیما را امضا کرد و خواهان جهانی مبتنی بر صلح شد، این در حالی است که دستکم در قرن حاضر، آمریکا، عامل و مسبب بزرگ ترین جنگ های بین المللی بوده است.

اوباما نخستین رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود که از بنای یادبود قربانیان هیروشیمای ژاپن بازدید می کند.

دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر

به نوشتۀ وبگاه هافینگتون پست، منتقدان بازدید اوباما از یادبود قربانیان هیروشیما، دولت آمریکا را دارای "حافظه ای گزینشی" مبتنی بر سیاست یک بام و دوهوا ارزیابی و تاکید کردند که سیاست آمریکا بر پایۀ بازدارندگی هسته ای استوار است و چنین کشوری نمی تواند، ادعای پایان دادن به انباشت سلاح های هسته ای را مطرح کند.

انتقاد از این بازدید اوباما، به ژاپنی ها محدود نشد، بلکه آمریکایی ها نیز با انتقاد از اوباما، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای پایان دادن به جنگ دانستند.

آمریکا، در روز ششم آگوست 1945، با بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، 100 هزار ژاپنی را در یک لحظه کشت و آمار قربانیان تشعشعات هسته ای، تا پایان این سال، به بیش از 200 هزار نفر رسید.

دسته گل جنجالی اوباما+تصاویر




توصیه آقای گل جهان به طارمی


سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس به مهدی طارمی توصیه کرد بدون عجله و بادقت در انتخاب تیم بعدی تصمیم گیری کند.
خبرگزاری فارس: مهدی طارمی که با پیشنهادی جدی از یک تیم اسپانیایی در آستانه صعود به لالیگا مواجه شده درباره انتخاب تیم جدیدش با علی دایی مشورت کرد.

دایی به مهدی طارمی گفته که انتخاب تیم خارجی کار ساده ای نیست و بدون عجله باید در این باره تصمیم بگیرد.

نقل و انتقالات رسمی اروپا به دلیل بازی های یورو از شهریورماه آغاز می شود و به همین دلیل آقای گل جهان به مهدی طارمی توصیه کرده حضور در تیمی که هنوز به لالیگا راه نیافته یا وعده انتقال قرضی او به لالیگا را داده منطقی نیست و تا تعیین تکلیف نهایی این تیم صبر کند.

طارمی هم امروز در اردوی تیم ملی اعلام کرده تا دهم تیرماه و پس از بررسی همه پیشنهادات تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت و تیم بعدی اش را انتخاب می کند.

توصیه آقای گل جهان به طارمی



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار