یک کارشناس منابع طبیعی ایلام گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع بکارگیری نیروی قرق‌بان در مناطق جنگلی و مرتعی است.
کد خبر: ۲۳۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 28 May 2016

یک کارشناس منابع طبیعی ایلام گفت: بهترین راهکار برای پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع بکارگیری نیروی قرق‌بان در مناطق جنگلی و مرتعی است.

 به گزارش تابناک ایلام،«حسین کاظمی‌پور» اظهار کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع بکار گیری نیروی قرق‌بان در مناطق جنگلی و مرتعی است که این نیروها باید با امکانات در محل حاضر باشند تا علاوه بر راهنمای مردم در برای جلوگیری از روشن کردن آتش، به‌ محض وقوع آتش‌سوزی اقدام به مهار و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌ها و مردم برای خاموش کردن ‌کنند.

وی با بیان اینکه باید روی فرهنگ حفاظت از جنگل و عرصه‌های طبیعی در بین مردم استان بیشتر فعالیت شود، افزود: مردم ایلام تمام ایام تعطیلات را در دامن طبیعت سپری می‌کنند و این تهدید بزرگی برای وقع آتش‌سوزی به‌ حساب می‌آید.

کاظمی‌پور خاطرنشان کرد: باید اقدامات فرهنگی را به محل تفرجگاه مردم در دل طبیعت ببریم تا بتوانیم به ‌خوبی از جنگل‌ها حفاظت و از آتش‌سوزی پیشگیری کنیم. 

مدیر منابع طبیعی شهرستان سیروان با اشاره به اینکه ایجاد «آتش‌بر» در بین درختان و عرصه‌های طبیعی برای جلوگیری و کنترل آتش‌سوزی بسیار مهم و تأثیرگذار است، تصریح کرد: طی امسال در بیش از 3 هزار 500 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان آتش‌بر ایجاد شده است.

 وی با تأکید بر اینکه با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی هرگونه آتش‌سوزی خسارت جبران‌ناپذیری برای اکوسیستم طبیعت به دنبال دارد، گفت: کلید پیشگیری اصلی دست مردم است و باید بدانند که طبیعت متعلق به خود شهروندان بوده و در واقع آسیب به درختان آسیب به حیات خود انسان است.

کاظمی‌پور با بیان اینکه همان‌طور که سایه درختان و عرصه‌ای طبیعی در فصل گرما به مردم آرامش می‌دهد درختان هم انتظار دارند از آن‌ها حفاظت شود، افزود: اگر مناطق جنگل سالم بماند مردم بیشتر می‌توانند در آینده از آن‌ها استفاده کنند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار