معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت:به منظورآمادگی دانش آموزان بافضای آموزشی طرح آموزشی ویژه اولیا دانش آموزان اول ابتدایی این استان برگزارمی شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 28 May 2016

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت:به منظورآمادگی دانش آموزان بافضای آموزشی طرح آموزشی ویژه اولیا دانش آموزان اول ابتدایی این استان برگزارمی شود.


به گزارش تابناک ایلام؛مهرانگیز جلیلیان گفت: با توجه به اینکه اولیا نقش مهمی در فرآیند رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان دارند و از طرفی تعامل آن ها با مدرسه ضرورت داشته از سال تحصیلی 95_96 زیر پوشش آموزش های مختلف این سازمان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این آموزش ها به دو صورت مقدماتی و تکمیلی ارائه شده و از شهریورماه تا پایان مهر با توزیع بسته های آموزشی بین اولیا دانش آموزان کلاس اولی آغاز می شود.

وی در خصوص ارائه آموزش های مقدماتی این طرح توضیح داد: در این مرحله اولیا با ویژگی های دوران رشد، تمهید آمادگی مورد نیاز کودکان برای پیوند با محیط آموزشی، آشنایی با مقررات عمومی مدرسه، آشنائی اولیا با وظایف خود برای تربیت فرزندان و نحوه تعامل آنها با مدرسه و اولیا آشنا می شوند.

به گفته جلیلیان، همچنین در مرحله تکمیلی نیز اولیاء دانش آموزان با محتوای دروس پایه اول و شیوه های یادگیری، آشنائی کلی با اختلالات یادگیری و چگونگی مواجه و آشنائی با فرآیند ارزشیابی تحصیلی و چگونگی مشارکت اولیا با معلمان آشنا خواهند شد.

وی توضیح داد: برای اجرای این طرح کارگروه استانی از معاون آموزش ابتدایی، انجمن اولیا، آموزش و پرورش استثنایی، مدارس غیر دولتی و گروه مشاور تشکیل و برنامه ریزی لازم برای آموزش اولیا دانش آموزان ورودی پایه اول را خواهند داشت

به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام، در اجرای این طرح 9هزار بسته آموزشی شامل کتاب و نرم افزار بین اولیا دانش آموزان پایه اول ابتدایی توزیع و آموزش های این طرح بر اساس جدول زمانبندی در مدت دو ماه ارائه خواهد شد.

100هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار