عضوشورای شهرسرابله درگفتگوبا تابناک ایلام خبرداد:
عضو هیات رییسه شورای شهر سرابله گفت:در طول چند روز گذشته رایزنی هایی بادیگر اعضای شورا وشهردار صورت گرفته اما در آخرین تماسی که شهردار با بنده داشتند ایشان مایل به استعفاهستند واحتمالا روز یکشنبه یا دوشنبه استعفای ایشان به دفتر شورا واصل خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳ 29 May 2016
هرچند این روزها موضوع استیضاح شهردار سرابله بر سرزبانها افتاده است وقرار بود شورای اسلامی این شهر دراجرای ماده 73تشكیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی كشور استیضاح شهردار را دردستور کار قرار دهند اما گویا با استعفای شهردار از سمت خود بحث استیضاح او به خودی خودم منتفی شود.

به گزارش تابناک ایلام،شورای اسلامی شهر وظیفه دارد با استنادبه موادی از قانون تشکیلات ،وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور بر عملکرد شهرداران نظارت داشته باشند وبراساس همین اهرم قانونی که داراختیار دارند بمنظور حفظ حقوق شهروندان عملکرد شهرداران را مورد ارزیابی وسوال قرار داده ودر صورت نیاز حتی استیضاح نمایند.

برهمین اساس تعدادی از اعضای  شورای اسلامی شهر سرابله این روزها موضوع سوال از شهردار این شهر واستیضاح وی را بااستناد به ماده 73قانون تشکیلات ووظایف وانتخابات شوراهای اسلامی  دردستور کار خود قرار داده اند اما گویا قبل از طرح سوالات واستیضاح ،شهردار این شهر از سمت خود استعفا نماید.

جواد محبت عضو هیات رییسه شورای شهر سرابله در گفتگو با تابناک ایلام گفت: موضوع طرح سوال واستیضاح شهردار حقیست که قانون در اختیار اعضای شوراهای اسلامی قرار داده است وشورا موظف است بمنظور تحقق اهداف وبرنامه های خود وحفظ حقوق شهروندان از این ابزار نظارتی استفاده مطلوب وقانونی بنماید.

محبت به موضوع استیضاح شهردار سرابله اشاره کرد واظهارداشت: برهمین اساس وبااستناد به ماده 73وبمنظور پیگیری امورات شهری آن و هم در راستای کمک به تحقق برنامه ها وتوسعه شهر قرار بود استیضاح شهردار سرابله در روزهای آتی در دستور کار شورای شهر قرار بگیرد.

وی درخصوص چرایی استیضاح شهردار گفت: به هرحال شهردار سرابله مدت 5سال در این سمت به خدمت اشتغال داشته واین مدت می تواند مبنای خوبی برای عملکردو توان مدیریتی ایشان ملاک قرار گیرد ،اما تغییرات مدیریتی در همه سطوح اداری وتشکیلاتی کشور امری مرسوم است وهرگونه تغییر در مدیریتها بمعنای نفی توان مدیریتی افراد نبوده بلکه روشی کاملا علمی برای محک توان نیروهای جوان ،پرانرژی واستفاده از تجارب نیروهای جدید خواهد بود.

این عضو شورای شهر افزود:شهردار سرابله در طول مدت 5سالی که تصدی این مسئولیت را داشتند ؛حقیقتا علیرغم ضعف زیرساختها وکمبود منابع فعالیتهای خوبی داشتند اما این فعالیتها برای توسعه شهر ناکافی وپاسخگوی نیازهای شهروندان نبود ،براین اساس موضوع طرح سوال از شهردار واستیضاح احتمالی ایشان در دستور کار جدی اعضای شورای شهر قرار گرفت اما ظاهرا قبل از رسیدن به این مرحله شهردار محترم راغب به استعفا از پست خودمی باشند.

محبت با توجه به احتمال استعفای شهردار خاطرنشان کرد: در طول چند روز گذشته رایزنی هایی بادیگر اعضای شورا وشهردار صورت گرفته اما در آخرین تماسی که شهردار با بنده داشتند ایشان مایل به استعفاهستند واحتمالا روز یکشنبه یا دوشنبه استعفای ایشان به دفتر شورا واصل خواهد شد.

جوادمحبت درپایان ضمن تقدیر از شهردار سرابله تصریح کرد: جای دارددرپایان  از تعاملات شهردار در طول مدت تصدی این مسئولیت با اعضای شورا تقدیر نماییم، خصوصا اینکه شهردار سرابله  در طول سنوات گذشته در زمینه اجرای دو برنامه بزرگ در شهرستان نهایت همکاری را معمول داشتند که خاطره پذیرایی دهها هزارنفری زائرین اربعین حسینی واجرای همایش تغذیه سالم وطبیعی درشهرستان بعنوان دو حرکت ماندگار که شهرداری درآن نقش آفرینی کرد همیشه در اذهان باقی خواهندماند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار