شعبان فروتن در مصاحبه با خبرنگار تابناک:
تمامی توانمندی ها و ظرفیتهای اقتصادی و تجاری استان ایلام برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور دوست و همسایه ما عراق تشریح خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 29 May 2016

شعبان فروتن در مصاحبه با خبرنگار تابناک گفت: تمامی توانمندی ها و ظرفیتهای اقتصادی و تجاری استان ایلام برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور دوست و همسایه ما عراق تشریح خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام ادامه داد : در حال حاضر هیاتی 16 نفره از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی معتبر و شناخته شده عراقی به دعوت اتاق بازرگانی ایلام به استان سفر کرده و در یک بازه ی زمانی دو روزه به صورت کامل با توانمندی های تجاری ایلام آشنا خواهند شد.

فروتن به برنامه های این هیات در ایلام اشاره کرد و افزود : امروز جلسه ی تخصصی تجار و بازگانان و فعالان اقتصادی استان ایلام با این هیات عراقی برگزار می شود.

وی ادامه داد:برگزاری جلسه ی تبیین راهبردهای معرفی ظرفیتهای ایلام و کشور همسایه با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی برنامه بعدی این هیات تجاری عراقی می باشد.

فروتن متذکر شد : فردا هم این هیات به همراه مسئولین دولتی و خصوصی ایلامی در بازدید میدانی شهرکهای صنعتی و کارخنجات تولیدی و صنعتی استان ایلام را مورد بازدید قرار خواهند داد.

شعبان فروتن این هیات را از افراد برجسته استانهای مختلف عراق دانست و گفت: این هیات از استانهای مختلف بغداد،بعقوبه،بابل،واسط،میسان،کربلا و ... به ایلام سفر کرده اند.

این مسئول اقتصادی ایرانی ادامه داد: رئیس اتاق عراق و ایران،رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه،اعضای اصلی اتاق بازرگانهای استانهای ذکر شده و نایب رئیس جمعیت اقتصادیون عراق و تعدادی از تجار خوشنام عراقی این هیات را در سفر به ایلام همراهی می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایلام گفت : برنامه داریم تا در سفرهای مختلف و در غالب طرح های اولویت دار ظرفیت های اقتصادی  و تجاری ایلام را بیش از پیش به طرف های عراقی معرفی کنیم.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشته و به لحاظ امنیت و نزدیک بودن به مراکز جمعیتی کشور عراق بهترین گزینه برای توسعه مراودات تجاری اقتصادی با این کشور است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار