معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت:حیات دانشجو شرکتدر فعالیت سیاسی است البته این مفهوم به معنای بهره ‌برداری یک جریان خاص از دانشجو نیست.
کد خبر: ۲۳۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 29 May 2016

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت:حیات دانشجو شرکتدر فعالیت سیاسی  است البته این مفهوم به معنای بهره ‌برداری یک جریان خاص از دانشجو نیست.


به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری در آیین اختتامیه‌ مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با تقدیر از زحمات جهاد دانشگاهی و دانشگاه ایلام در برگزاری اینگونه مناظره ها، اظهار کرد: گفت‌ و گو و مناظره کاری قرآنی، دینی و اسلامی است که اگر از آن فاصله بگیریم، به طور قطع از شریعت فاصله گرفته‌ایم.

وی افزود: قرآن کریم همگی ما را به نوعی موظف کرده است که با کمال ادب حرف های مختلف را بشنویم و با حوصله منطقی‌ و صحیح ‌ترین حرف ها را انتخاب کنیم.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: چهره های سرشناسی همچون شهید مطهری در عرصه‌ فکر و اندیشه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران با مارکسیست ‌ها مناظره می کردند و در آن مقطع بود که کرسی ‌های آزاد اندیشی‌ شکل گرفت.

کلانتری تاکید کرد: همین مبنا پایه ‌های جمهوری اسلامی را آنچنان استوار و محکم کرد که آمریکایی ‌ها را که به اساس آن چشم دوخته ‌اند کاری از پیش نبردند، چرا که ریشه‌ های جمهوری اسلامی با منطق مستحکم شده و به همین دلیل است که دشمنان هیچگاه راه به جایی نبرده اند.

وی با اشاره به اینکه از همان اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی بیشتر مردم، نظام جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی حکومتی پذیرفتند، گفت: به برکت این مناظره ‌ها مجلسی توانمند تشکیل شد، در این خصوص می توان گفت که مناظره‌ های دانشجویی با حضور همه‌ افکار مبارک شده و حضور همه‌ تشکل ‌ها اهمیت آن را دوچندان کرده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: دولت ‌ها عوض می ‌شوند اما این اصول، ارزش ‌ها و مبانی است که تغییر نمی ‌کنند، آزادی حق همه‌ انسان ‌ها در همه‌ دولت ‌ها است، بنابراین همه‌ جریان ‌های حامی نظام باید حق فعالیت داشته باشند.

کلانتری با تاکید بر ضرورت منطق در گفت و گو و قانون افزود: امام راحل (ره) فرمودند قانون جمهوری اسلامی ایران قانون شرع است و تخلف از شرع گناه محسوب می شود، لذا در این زمینه حقوق قانونی همه افراد باید رعایت شود، در غیر این صورت خلاف شرع است.

وی با اشاره به دیگر فرمایش امام خمینی (ره) که جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، تاکید کرد: امروز رای مردم در تمامی ارکان نظام نمود دارد، عقل جمعی مردم خطا نمی‌ کند و اگر هم خطایی شد، در صدد اصلاح آن هستند، نمونه‌ آن در جریان بنی‌ صدر به خوبی تجربه شد، پس این حرکت به ما می ‌آموزد که به دنبال حاکمیت اسلام و ارزش‌ ها باشیم.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر حاکمیت قانون در عمل، یادآور شد: همه‌ ارکان در نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون عمل می‌ کنند و دولت وظایف و حقوقی دارد و باید اختیاراتش را بدهیم و از او پاسخ بخواهیم.

کلانتری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت و فکر سیاسی توسط دانشجویان، افزود: معظم له در سال 1372 فرمودند: خدا لعنت کند کسانی که بخواهند دانشجوها را از فکر و فعالیت سیاسی باز دارند، بین فکر و فعالیت و سیاسی‌ کاری خیلی تفاوت وجود دارد، سیاستی که نظام دنبال می‌کند سیاست مدرسی است و سیاسی کاری به‌ دور از اخلاق، یعنی دغل ‌کاری است که این در قاموس جمهوری اسلامی جایی ندارد.

کلانتری حیات دانشجو را در فعالیت سیاسی دانست و گفت: البته این مفهوم به معنای بهره ‌برداری یک جریان خاص از دانشجو نیست.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: بنا به فرموده امام ، علم در صورتی ارزشمند است که در خدمت دین قرار گیرد، توان موشکی، نانو، سلول‌ های بنیادی و حرف جدی ما در دیپلماسی فعال مدیون دین ‌مداری ما است، چون این دانش ظریف ‌ها در خدمت دین قرار گرفته و اگر شهاب ما در آسمان کن می‌ درخشد به این دلیل است که مسیرش را اینگونه انتخاب کرده است.

وی مناظره‌های دانشجویی را حرکتی مبارک در راستای اهداف انقلاب برشمرد و گفت: باید جامعه را به سمتی سوق دهیم که تحمل رقیب در آن جای خود را پیدا کند و در این راه باید قرآنی عمل کنیم چرا که بدون شک با منطق قرآن به همه‌ قله‌ها خواهیم رسید. 

معاون استاندار ایلام یادآور شد: امروز به برکت قرآن کریم ایران اسلامی وضعیت خوبی در دنیا دارد، دشمنان نظام همواره به علم، سیاست و اقتدار ما اعتراف می‌کنند.

کلانتری افزود: بر همه‌ ما واجب است که به خط قرمزها توجه کنیم و بدانیم امنیت ملی ما نباید در هیچ مناظره‌ای خدشه ‌دار شود و این مناظره و گفت ‌وگوها برای تامین اهداف ما و هموار کردن حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی و پیشرفت روزافزون این امانت امام و شهیدان است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار