استاندارایلام گفت:از مسیر خرم آباد به دهلران یک جاده جدید کشیده می شود که خرم آباد، پلدختر، آبدانان و دهلران را به هم متصل و در واقع یک جاده جدید، غرب کشور را به مرکز کشور متصل می کند.
کد خبر: ۲۳۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 30 May 2016

استاندارایلام گفت:از مسیر خرم آباد به دهلران یک جاده جدید کشیده می شود که خرم آباد، پلدختر، آبدانان و دهلران را به هم متصل و در واقع یک جاده جدید، غرب کشور را به مرکز کشور متصل می کند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید با اشاره به دیدار روز یکشنبه خود با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دیدار، علاوه بر تقابل رایزنی وزارتخانه با پیمانکار برای اجرای راه آهن ایلام، دستور وزیر برای تسریع در اجرای تونل قلاجه و به مناقصه رفتن مرحله نخست آزاد راه کرمانشاه - حمیل - مهران و کمک به پیمانکار و تسریع در انجام پروژه جاده پل دختر به دهلران از طریق تونل کبیر کوه نیز صادر شد.

وی اجرای طرح تونل کبیرکوه را از طرح های بزرگ عمرانی استان ایلام برشمرد و افزود: با نگاه جدیدی که وزیر راه و شهرسازی به این استان دارد مصوب شده که از مسیر خرم آباد به دهلران یک جاده جدید کشیده شود که از تونل کبیرکوه عبور خواهد کرد و خرم آباد، پلدختر، آبدانان و دهلران را به هم متصل و در واقع یک جاده جدید، غرب کشور را به مرکز کشور متصل می کند.

 

مروارید با بیان اینکه این جاده تاثیرات بسیار مثبتی برای استان به همراه دارد، تاکید کرد: با احداث تونل کبیرکوه، راه جدیدی به سمت خوزستان برای ایلام ایجاد می شود و با توجه به اینکه در آینده مقرر شده مرز دهلران با عراق نیز باز شود این تونل تاثیر بسیار فراوانی در زمینه حمل و نقل استان ایلام با مرکز و جنوب کشور خواهد داشت.

وی محل ایجاد و ساخت تونل کبیرکوه را بین دو شهرستان دره شهر و آبدانان اعلام کرد و افزود: این تونل، گردنه بسیار خطرناک کبیرکوه که مسیر فعلی این دو شهرستان است را حذف و مسیر اصلی رفت و آمد بسیاری از مردم شهرستان ها به مرکز استان را کوتاهتر و امن تر خواهد کرد.

استاندار ایلام نقش تونل کبیرکوه در توسعه شهرستان آبدانان را بسیار مهم دانست و یادآور شد: تونل کبیرکوه که به عنوان بزرگترین تونل غرب کشور شناخته می شود، مسیر رفت و آمد مردم شهرستان آبدانان با شهرستان دره شهر و مرکز استان را تسهیل می کند و بدون شک در خارج شدن شهرستان آبدانان از بن بست که بین دو کوه کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته، نیز موثر است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار