انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه های تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گزاری مشترک، همکاری های علمی، اقتصادی و فنی، توسط مسئولان اتاق های بازرگانی 2 استان، ایلام و عراق به امضاء رسید.
کد خبر: ۲۳۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 31 May 2016
در دیدارمسئولان اتاق های بازرگانی 2 استان، ایلام و عراق  تفاهم نامه همکاری را در زمینه های تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گزاری مشترک، همکاری های علمی، اقتصادی و فنی،به امضاء رساندند.


به گزارش تابناک ایلام ،"حشمت الله عسگری" شامگاه دوشنبه در دیدار با هیات تجاری کشور عراق اظهار کرد: ایران از گسترش همکاری ها به ویژه در حوزه اقتصادی با طرف عراقی استقبال می کند.
وی افزود: هم اکنون در 2 حوزه صادرات غیر نفتی و سرمایه گزاری مشترک آماده توسعه روابط با طرف عراقی هستیم و زمینه های این همکاری ها نیز مساعد و مهیا است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: فرصت های سرمایه گزاری بسیار خوب و زیرساخت های مناسبی در این استان ایجاد شده تا بتوانیم ارتباط مستحکم تری با کشور عراق داشته باشیم ضمن اینکه تجار و بازرگانان توانمندی نیز داریم که می توانند محصولات خود را در بازار این کشور عرضه کنند.
رئیس اتاق مشترک عراق و ایران نیز در این دیدار گفت: مقامات این کشور با توجه به اشتراکات دینی و فرهنگی و رابطه دیرین مردمان دو کشور مشتاق هستند روابط خود با طرف ایرانی را روز به روز گسترش دهند.
فاضل رسول حمدانی افزود: با توجه با نابودی بخش قابل توجهی از زیرساخت های این کشور در نتیجه جنگ و درگیری ها شرکت ها ایرانی می توانند در بازسازی و احداث این مراکز مشارکت داشته باشد.
وی تاکید کرد: نمایشگاه های عرضه کالا و محصولات بطور مستمر در این کشور برگزار می شود که شرکت های ایرانی می توانند با حضور فعالانه توانمندی های خود را ارائه و مشتریانی را برای فروش کالاهای خود بدست آورند.
هیات 16 نفره شامل رئیس اتاق بازرگانی مشترک عراق و ایران، رئیس اتاق بازرگانی دیوانیه، مسئول برگزاری نمایشگاه ها در این استان و تعدادی از تجار و بازرگانان خوشنام این کشور روز یکشنبه وارد استان ایلام شدند و ضمن بازدید از ظرفیت های شرکت شهرک های صنعتی استان، در نشستی راه های توسعه مبادلات دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

استان ایلام در غرب ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، استان های میسان به مرکزیت العماره، واسط به مرکزیت کوت و دیاله به مرکزیت بعقوبه سه استان مرزی عراق با ایلام است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار