مدیرکل بهزیستی ایلام ازشناسایی 39کودک کاردراین استان خبردادوگفت:کودکان کارازحمایت این نهاد برخوردارشده اند.
کد خبر: ۲۳۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 31 May 2016
مدیرکل بهزیستی ایلام ازشناسایی 39کودک کاردرایلام خبردادوگفت این کودکان ازحمایت این نهاد برخوردارشده اند.

به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به وجود متکدیان و کودکان خیابانی ایجاد مراکزی برای ساماندهی این افراد به عنوان آسیب دیدگان اجتماعی در این شهر ضرورت دارد.

وی افزود: در این زمینه شهرداری و شورای شهر باید مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا مرکزی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی ایجاد شود تا در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

قیصربیگی همچنین با اشاره به وجود زنان خشونت دیده در جامعه تاکید کرد: برای نگهداری این افراد نیز تاسیس خانه های امن ضروری بوده و ضرورت این مساله در برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در خصوص فعالیت این مراکز توضیح داد: این مراکز در صورت تاسیس مخاطبان خود را شامل کودکان کار، خیابانی، متکدیان و زنان خشونت دیده بصورت سرپایی پذیرش کرده که پس از ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری برای ارائه خدمات تخصصی و نگهداری شبانه روزی به بهزیستی ارجاع می دهند.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در صورت تاسیس این مراکز و شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی بدون شک شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در ایلام خواهیم بود.

وی با اشاره به شناسایی و جمع آوری کودکان خیابانی توسط این اداره کل گفت: در طول سال گذشته 39 کودک کار و خیابانی در ایلام شناسایی و از حمایت های مختلف مالی، تحصیلی، اجتماعی و فرهنگی برخوردار شده اند.

در این نشست تاسیس این مراکز از سوی شورای شهر نیز مورد استقبال اعضا قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار