نماینده رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه توجه به نماز کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد، گفت: اعتقادات مردم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه نقش دارد.
کد خبر: ۲۴۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳ 06 June 2016
نماینده رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه توجه به نماز کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد، گفت: اعتقادات مردم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه نقش دارد.

به گزارش مهر، محمد حسین رضایی ظهر یکشنبه در شورای اداری و اجلاس استانی نماز با اشاره به گزارش کار مسئولان استان همدان از اقامه نماز در ادارات و بیان اینکه مسئولان همدان در موضوع نماز اشاراتی پسندیده دارند، به بیان امام (ره) که فرموده اند ما اصلا نميتوانيم شکر نماز را به جا آوریم و نماز نعمتی است که به وسیله آن با ساحت مقدس الهی ارتباط برقرار می کنیم، گفت: نماز مروارید گرانبهایی است که مسئولین باید در قبال آن مسئول باشند.

محمد حسین رضایی با عنوان اینکه اگر فضل الهی نباشد تزکیه ای وجود ندارد، افزود: هدف از اقامه نماز آنست که قوم صالحی باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی این امر تحقق پیدا می کند که کمترین ناهنجاری ها و مشکلات را در جامعه شاهد باشیم، گفت: امکانات اجرای فریضه الهی به دست ماست و باید توجه به اجرای نماز در سطح گسترده در جامعه مدنظر باشد.

محمد حسین رضایی با اظهار به اینکه نماز علاوه بر بعد انفرادی بعد اجتماعی نیز دارد، به ارتباط موثر و قوی مسئولین همدان با امر اقامه نماز اشاره و اعلام کرد: این حسن کار و اخلاق باید در دیگر استان های کشور نیز نقل شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ برای نماز شهدای بسیاری داده شده است و امروز وظیفه ماست تا وظیفه خود را در قبال نماز و دین اجرا کنیم، تاکید کرد: برای شروع باید اول به خود و نماز خود مراجعه کنیم.

نماینده رئیس جمهور در امر اقامه نماز با بیان اینکه مسئولان و مدیران کشور در صحبت های خود اول به امر نماز تاکید دارند، ادامه داد: راه های بسیاری برای جذب جوانان به نماز وجود دارد که باید آنها را پیمود.

وی گفت: باید راه را پیدا کنیم تا به لحاظ شرعی، اداری، حکومتی، ابزاری و قانونی بهترین حرکت را برای اقامه نماز پیش ببریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز با قدردانی از کسانی که در عرصه نماز تلاش می‌کنند، اظهار داشت: این توفیقی است که خداوند به شما ارزانی داشته اشت.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته نماز را یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانستند و تأکید کردند که حتی یک نفر از نوجوانان کشور در امر نماز سهل‎انگاری نکند، گفت: در جامعه صرفاً به دنبال نماز خواندن نیستیم چراکه نماز خواندن پایه کار است و باید جامعه نمازی شود.

وی با بیان اینکه هر کجا هستیم باید کارکردهای نماز را احساس کنیم چراکه با تحقق جامعه نمازی، آسیب‌ها و زشتی‌ها از آن دور خواهد شد، عنوان کرد:‌ انس با نماز نشاط و شادابی را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان احساس خلأ و موانع برای کار در حوزه نماز احساس نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این رابطه همکاری لازم را دارند.

در پایان مراسم از مدیر کل اوقاف و امور خیریه، فرمانده سپاه، مدیر کل آموزش وپرورش، مدیر کل صدا وسيما، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر حمل و نقل و پایانه، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و مدیر کل فرودگاه به عنوان مدیران نمونه تقدیر شد.  
برچسب ها: نماز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار