نماینده رئیس جمهور در امر نماز باتاکید بر ایجاد مهد‌های اخلاقی و توسعه معنویت در کشور، گفت: باید کودکان را اخلاقی پرورش دهیم.
کد خبر: ۲۴۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 06 June 2016
 نماینده رئیس جمهور در امر نماز باتاکید بر ایجاد مهد‌های اخلاقی و توسعه معنویت در کشور، گفت: باید کودکان را اخلاقی پرورش دهیم.

به گزارش مهر، محمدحسین رضایی در همایش «نماز و تربیت ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک» با بیان اینکه مهدها باید اسلامی و اخلاقی باشند، به همکاری با بهزیستی اشاره کرد و گفت: ایجاد مهد‌های اخلاقی و توسعه معنویت در کشور از دغدغه های اصلی است.

رضایی مهد‌های کودک را دومین مکان در نهادینه کردن تربیت در کودکان عنوان کرد و با بیان اینکه مربیان بعد از پدر و مادر در نهادینه کردن تربیت اخلاقی و معنوی کودکان نقش موثری دارند، گفت: ۱۷ هزار مهد در استان همدان وجود دارد و باید بسیج جهادی و عمومی برای تربیت و پرورش کودکان صورت گیرد.

مهمترین کار مربیان مهد‌ها تربیت کودکان است

نماینده رئیس جمهور در امر نماز با بیان اینکه مهمترین کار مربیان مهد‌ها تربیت کودکان و شاید مهمترین کار در بهزیستی کار مربیان مهد‌های کودک است، گفت: باید بهزیستی را دریابیم و در مدرسه‌داری به مربیان مهد و مربیان کلاس اول ابتدایی به دلیل سختی کار حقوق بیشتری پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در مهدها به طور مفصل به آموزش مهارت زندگی به کودکان پرداخت و مفاهیمی همچون ایثار، سکوت، اخلاق و حفظ طبیعت را آموزش داد، عنوان کرد: مربیان روش آموختن عشق به نماز در کودکان را می‌دانند و باید از توان آنها بهره برد.

نماینده رئیس جمهور در امر نماز همچنین با اشاره به اینکه حال و هوای حاکم بر استان همدان و تعامل با مدیران در امر نماز در کمتر استانی دیده می‌شود، عنوان کرد: مربیان و صاحبان ایده باید در الگو شدن مهد‌های همدان کمک کنند چرا که استان همدان مستعد الگو شدن است.

رضایی با بیان اینکه اگر کودکان را اخلاقی پرورش دهیم در آینده نتیجه کار خود را در جامعه می‌بینیم، گفت: کار با کودک سخت است اما باید از هم اکنون برای تحقق این امر برنامه‌ریزی کرد.

باید چرخ توسعه مملکت بر اساس ارزش‌های دینی و ملی به حرکت درآید

مدیرکل بهزیستی استان همدان نیز با بیان اینکه کودکان و نوجوانان آینده‌‌سازان کشور هستند و باید چرخ توسعه مملکت را بر اساس ارزش‌های دینی و ملی به حرکت درآورند، گفت: مهدهای کودک بهترین جایگاه برای نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی پسندیده است.

حمیدرضا الوند با تاکید بر اینکه بهترین مکان در تحقق رفتار اجتماعی درست در کودکان مهدها و در سن کمتر از سن دبستان است، گفت: محتواهای آموزشی در مهد‌های کودک در سال ۹۱ تدوین شد.

وی اضافه کرد: تدوین محتواها بر اساس رویکرد علمی از طریق شعر، قصه، نمایش خلاق، کاردستی و بازی در دو پکیج طراحی و ارائه شده است.

الوند باتاکید بر اینکه باید کودکان با مفاهیم اخلاقی و ارزشی و با زبان کودکانه آشنا شوند تا در آینده کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم، گفت: استان همدان از میان ۱۷ هزار مهد کودک و ۷۰۰ هزار کودک واجد شرایط در اجرای طرح در ستاد اقامه نماز برتر شناخته شده است.

وی با بیان اینکه همدان رتبه اول را در توسعه و ترویج فرهنگ دینی با رویکرد نماز کسب کرده است، گفت: یکی از شاخص‌های سلامت رفتار اجتماعی و مهارت زندگی تمسک به آموزه‌های دینی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار