رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام از افزایش 26،5 درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای امسال این استان در مقایسه با سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۲۴۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 11 June 2016
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام از افزایش 26،5 درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای امسال این استان در مقایسه با سال 94 خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛سید اسکندر صیدایی روز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان ایلام سال گذشته 2 هزار و 500 میلیارد ریال بود که امسال با افزایش 26،5 درصدی به سه هزار و 160 میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: سهم 2 درصد اعتبارات حوزه نفت نیز در این استان از 260 میلیارد ریال پارسال به 300 میلیارد ریال در سال 95 رسیده است، ضمن اینکه در بخش ماده 180 نیز سال گذشته یک هزار و 40 میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که امسال با افزایش 37 درصدی به یک هزار و 430 میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: اعتبارات هزینه ای استان نیز سال گذشته یک هزار و 320 میلیارد ریال بود که امسال با افزایش 17،3 درصدی به یک هزار و 550 میلیارد ریال رسیده است که سهم بخش حقوق از 750 میلیارد ریال به 870 میلیارد ریال و بخش سایر نیز از 560 میلیارد ریال در سال گذشته با 760 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافته است.

صیدایی ادامه داد: حدود 17 درصد اعتبارات در اختیار استان ها قرار می گیرد و 83 درصد منابع در اختیار وزارتخانه قرار دارد و باید با رایزنی مدیران و نمایندگان بتوانیم از این منابع برای اجرای طرح های زیربنایی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: طی 2 ماه گذشته با توجه به ابلاغ نشدن ضوابط بودجه تنها توانستیم در حوزه حقوق پرداختی داشته باشیم که امیدواریم با ابلاغ بودجه از سوی دولت روند تزریق اعتبار به طرح های در دست اجرا سرعت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام گفت: وزارت نفت امسال 2 میلیون تن قیر رایگان را به منظور اجرای طرح های راهسازی در اختیار دستگاه های مختلف قرار می دهد که باید مسئولان استان با رایزنی بتوانند سهم استان را از این مقدار جذب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست از نمایندگان جدید استان در مجلس دهم خواست با توجه به پیگیری برخی از طرح ها توسط نمایندگان ادوار استان نشست هایی را با آنان برگزار کنند تا در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و با رایزنی با مسئولان وزارتخانه های مختلف موانع اجرا برطرف و شاهد انجام آنها با توجه به نقش این طرح ها در توسعه استان باشیم.

شاپور پولادی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست نسبت به پرداخت مطالبات
دستگاه های خدمات رسان بویژه شرکت های آب و فاضلاب گاز و شهرداری ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل بحران استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دولت سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این استان اختصاص داد که بخش قابل توجهی از این اعتبار محقق نشده که نیازمند پیگیری مدیران و نمایندگان استان در مجلس است.

احمد کرمی یکی از حوادث و بلایای طبیعی رخ داده در استان طی سال گذشته و امسال را بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع برشمرد و افزود: پارسال در مجموع 105 مورد حریق در عرصه های طبیعی استان روی داد که منجر به نابودی یک هزار و 850 هکتار از اراضی ایلام شد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون نیز 17 فقره حریق در جنگل ها و مراتع استان روی داد که این مقدار سال گذشته 38 مورد بوده است.

مدیرکل بحران ایلام استقرار بالگرد در استان را برای مقابله با آتش سوزی ضروری دانست و گفت: ساخت آشیانه در محدوده فرودگاه ایلام در حال اجراست و امسال 9 میلیارد ریال برای ساخت آن در نظر گرفته شده است ولی تامین هر فروند بالگرد 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از توان استان خارج است.


انتهای پیام /*
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار