فرمانده انتظامی استان همدان از پلمب 29 واحد صنفی مروج امر روزه‌خواری در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 14 June 2016
فرمانده انتظامی استان همدان از پلمب 29 واحد صنفی مروج امر روزه‌خواری در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب سه‌شنبه 25 خرداد در جمع خبرنگاران، افزود: در ایام ماه مبارک رمضان 373 نفر با امر به معروف و نهی از منکر توجیه شده و 74 روزه‌خوار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 60 تخته بنر در رابطه با جلوگیری از حرمت‌شکنی به روزه‌خواری و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرها نصب و 30 هزار بروشور در محتوای ماه مبارک رمضان چاپ و توزیع شده است.

سردار مهدیان‌نسب با اشاره به استقرار نیروی انتظامی در 65 مکان نسبت به توجیه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: 100 گشت سیار و 12 ایستگاه ثابت در این زمینه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 دستگاه خودرو که در انظار عمومی اقدام به روزه‎خواری می‌كردند، توقیف شدند، عنوان کرد: مردم باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند و اجازه ندهند در انظار عمومی كار حرام انجام شود.

تشدید اقدامات امنیتی در آستانه شب‌های قدر در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در ماه رمضان طرح حفاظت از اماکن عمومي، مسکونی و خودروها را در برنامه داریم، گفت: در شب‌های لیالی قدر آمادگی کامل برای ایجاد امنیت را داریم و در این ایام اقدامات امنيتي تشدید خواهد شد.

کشف 765 کیلوگرم موادمخدر در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از کشف 765 کیلوگرم موادمخدر سنتی و صنعتی خبر داد و گفت: امسال کشفیات در استان همدان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است.

وی از دستگیری 2114 خرده‎فروش و قاچاقچی موادمخدر در سال‌جاری و رشد 21 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: 25 باند در استان و محورهای مواصلاتی منهدم شده‌اند که 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار مهدیان‌نسب به آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات اشاره کرد و گفت: امسال با کاهش 35 درصدی تصادف فوتی مواجه بودیم به طوریکه سال گذشته 17 نفر کشته شدند اما امسال این آمار به 15 نفر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش تصادفات برون‌شهری، خاطرنشان کرد: از 89 نفر فوتی در سال گذشته به 69 نفر طی امسال رسیده‎ايم که کاهش 21 درصدی را در اين زمينه نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: امسال 4939 وسايل نقليه مزاحم و خودرويي كه اقدام به دور دور مي‎كردند و 7134 موتورسیکلت مزاحم و متخلف توقيف شده است.

کاهش 29 درصدی سرقت در سال‌جاری

فرمانده انتظامی استان همدان از کاهش 29 درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حوزه پلیس آگاهی 5 باند سرقت متلاشی شده است.

وی ادامه داد: پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف حرفه‌ای، به عنوان پليس برتر شناخته شده كه امسال 671 سارق در اين زمينه دستگیر شده است.

سردار مهدیان‌نسب توجه به «اقتصاد مقاومتی» در راستای كاهش هزینه‌ها و رعایت اصول صرفه‌جویی را مهم  دانست و اظهار کرد: 11 مأموریت نیروی انتظامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای ایجاد بستر امن برای سرمایه‌گذاران و مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌گیرد.

انهدام 29 باند و شبکه توزیع قاچاق کالا در استان

وی از کشف و انهدام 29 باند و شبکه توزیع قاچاق کالا در استان خبر داد و افزود: امسال 37 میلیارد تومان کشفيات کالای گمرکی داشتیم.

سردار مهدیان‌نسب از طراحی 16 طرح پیشگیرانه در راستای آسایش و امنیت مردم خبر داد و افزود: توقیف موتورسیکلت‌های مزاحم و متخلف یکی از طرح‎هایی است که در این زمینه طراحی شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در تفرجگاه‌ها و محل‌های تفریحی با موتورسیکلت‌های مزاحم برخورد خواهیم کرد، گفت: در سه سال اخیر همدان جزء استان‌هایی بود که بیشترین تصادفات موتورسیکلت‌ها را داشت که خوشبختانه امروز با اقدامات پیشگیرانه کاهش داشته است.

وی با توصیه به رانندگان خودروهای عمومی نظیر اتوبوس‌ها به اینکه آمر به معروف و ناهي از منکر باشند و اجازه روزه‌خواری در خودروها را به مردم ندهند، گفت: در صورت عدم رعایت به این نکته با آنها برخورد خواهیم کرد.

سردار مهديان‎نسب در خصوص دستگیری مشمولان غایب از سربازی نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه مشمولان غایب زیادی داریم كه سال گذشته 4063 نفر دستگیر شدند که 146 درصد نسبت به سال 93 افزایش دستگیری داشتم.

وي با بیان اینکه افرادی که هشت سال غیبت سربازی دارند مشخص شده تا از دیپلم تا تحصیلات عالیه چه مبلغ پرداخت کنند تا پایان معافیت خود را بگیرند، گفت: شرایط پرداخت نقد و اقساط برای آنها در قانون آمده است.

سردار مهدیان‌نسب با بیان اینکه خرید خدمت برای زیر دیپلم 10 میلیون تومان و دیپلم 15 میلیون تومان است، افزود: فوق‌دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق‌لیسانس 30 میلیون تومان، دکتری غیرپزشکی 35 میلیون تومان، دکتری پزشکی 40 میلیون تومان و متخصصان نیز 50 میلیون تومان است.

وي ادامه داد: افرادی که فراری هستند در قانون ذکر شده که اگر کارفرمایی(خصوصی، دولتی، نیمه‌خصوصی) او را به کار گیرد باید 4 میلیون و 200 هزار تومان جریمه یک سرباز را پرداخت کند که اگر تکرار شود باید جریمه سه سرباز را بدهد.

بلوار ارم تا یک هفته دیگر به دوربین پلاک‌خوان مجهز می‌شود

وي در پایان با بیان اینکه برخی از نوجوانان بلوار ارم و کولاب را پیست سوارکاری کرده‌اند، گفت: بلوار ارم تا یک هفته دیگر مجهز به دوربین پلاک‌خوان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار