به مناسبت هفته ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب
امام‌ جمعه بجنورد، خواستار بازنگری در محتوای آموزشی تحصیلی دوره ابتدایی شد و گفت: آب عصاره حیات است و جای آموزش‌های لازم برای شناخت آب و حفاظت از منابع آن در دوره آموزشی تحصیلی ابتدایی خالی است.
کد خبر: ۲۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 22 June 2016

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نشست با مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حفاظت منابع آب و مصرف بهینه این منابع کارهای خوبی انجام‌شده است اما کافی نیست.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و شرب نیاز به استمرار و تکرار و تاکید دارد که این کار به زمینه‌سازی نیاز دارد و آموزش عمومی باید از دوره آموزش تحصیلی ابتدایی آغاز و در دوره‌های بعدی تداوم یابد.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: بنده در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی تحصیلی مطلب درخوری در مورد آب، ارزش آن و نحوه تولید و توزیع آن برای مردم نمی‌بینم و جا دارد که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری مسئولان وزارت نیرو توجه جدی به این مقوله داشته باشند.

یعقوبی بیان کرد: هزینه انجام این کار بسیار کمتر از هزینه‌های در حال انجام برای طرح‌ها و پروژه‌های اطلاع‌رسانی و تأثیر آن بسیار ماندگارتر است.

وی عنوان کرد: وقتی به فرموده رهبر معظم انقلاب، کشور ما گرفتار عیب بسیار بزرگی به نام اسراف است و اسراف در مصرف آب نیز چه در بخش کشاورزی و چه در بخش‌های دیگر امری آشکار است، چرا برای رفع این عیب بزرگ به‌صورت زیربنایی اقدام نمی‌شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنانش، دستگاه‌های مسئول در زمینه آب اعم از شرکت‌های مدیریت و توزیع آب، جهاد کشاورزی و محیط‌زیست را به همبستگی بیشتر فراخواند و گفت: هماهنگی جلوی بیشتر کارهای هزینه‌بر موازی را می‌گیرد.

گفتنی است؛ مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی سپس به مناسبت هفته ترویج مصرف بهینه آب، به دیدار آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری رفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در این دیدار وظایف و فعالیت‌های مدیران و کارکنان شرکت‌های مدیریت و توزیع آب در استان را کاری بسیار مهم و شریف خواند و گفت: حیات و رفاه جامعه به فعالیت درست شما وابسته است.

وی تصریح کرد: در مورد قداست آب همین بس که بیش از 100 آیه در قرآن کریم به آب اشاره‌کرده و تصریح‌شده است که خلقت موجودات از آب است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه به آیات متعددی از قرآن کریم در مورد آب و سایر موجودات اشاره کرد و گفت: مسئولیت بخش آب استان موهبتی است که خداوند در اختیار شما قرار داده است و باید شکرگزار این نعمت باشید.

در این دیدارهای سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری و همچنین حمید روشن‌روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گزارش مختصری از شرح فعالیت‌ها و دستاوردهای این شرکت‌ها را ارائه کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار