بخشدارمرکزی چرداول ؛
بخشدار مرکزی چرداول به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت؛ دولت یازدهم با اعطای تسهیلات ویژه در قالب طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی گام بلند دیگری در راستای توسعه روستاها و رفع معضل بیکاری در این مناطق برداشته است.
کد خبر: ۲۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 29 June 2016
 
آیت قیصربیگی بخشدار مرکزی شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی  تابناک از افزایش قابل توجه میزان اعتبارات حوزه روستایی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت؛ این میزان اعتبارات در استان ایلام از سال93 نسبت به 92 حدود 40 درصد افزایش یافته و در سال 94 نسبت به 93 حدود 30 درصد افزایش یافته است که درمجموع می توان گفت که اعتبارات حوزه امور روستایی در دولت تدبیر و امید در استان ایلام به میزان 70 درصد افزایش یافته است. 


قیصربیگی از نهضت آسفالت در روستاها بعنوان یک دستاورد مهم دولت تدبیر امید در مناطق روستایی یاد کرد و گفت؛ به یقین یکی از خدمات ارزنده دولت یازدهم در استیفای حقوق شهروندی روستائیان همین نهضت آسفالت کوچه ها و معابر روستاهاست که اعتبار آن از محل قیر یارانه ای سازمان دهیاری های کشور تامین شده است و امروز باعث رضایتمندی بالای روستائیان شده است.

وی ادامه داد؛ در این خدمت ارزنده در فاز اول حدود 14 هزار متر مربع آسفالت در روستاهای جانجان، فاطمیه، وارگه و کل کل از توابع بخش مرکزی چرداول کار شده است و در فاز دوم بیش از 4000 هزار متر مربع دیگر آسفالت در روستاهای صید نطری علیا و گدمه در حال اجراست تا با این اقدام مهم 100 درصد روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی از خدمات دولت تدبیر و امید در قالب طرح نهضت آسفالت بهره مند شوند. 

 
بخشدار مرکزی چرداول به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت؛ دولت یازدهم با اعطای تسهیلات ویژه در قالب طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی گام بلند دیگری در راستای توسعه روستاها و رفع معضل بیکاری در این مناطق برداشته است.

قیصربیگی در ادامه  از اختصاص اعتبار 350 میلیارد ریال جهت اجرای طرح هایی با بازپرداخت صفر تا 7 درصد در مناطق روستایی استان ایلام خبر داد و گفت؛ در ارتباط با طرح های معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری  از 190 پرونده در استان 16 عدد از آنها شامل 5 طرح مشارکتی و 11 طرح غیر مشارکتی تصویب شده است که در این میان یک طرح مشارکتی و یک طرح غیر مشارکتی متعلق به بخش مرکزی شهرستان چرداول است. 

بخشدار مرکزی چرداول در ادامه صحبت های خود از پایان یافتن مرحله پنجم طرح نوین روستا گردشی در بخش مرکزی شهرستان چرداول برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت؛ در پایان مرحله پنجم طرح 20 مرحله ای روستا گردشی بیش از 80 درصد مصوبات با صرف اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال خدمات ارزنده ای در روستاهای بخش مرکزی شهرستان چرداول انجام شده است که این مهم رضایت مردمی را درپی داشته است. 

قیصربیگی در پایان صحبت های خود ضمن تقدیر و تشکر از نقش حمایتی استاندار محترم ایلام و سایر نهادهای ذی ربط در توجه به توسعه روستایی به تشریح خدمات دولت تدبیر و امید در قالب طرح نوین روستاگردشی در  روستاهای بخش مرکزی شهرستان چرداول  پرداخت گفت؛ در حوزه برق با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال، در حوزه بنیاد مسکن با اعتباری بالغ بر 4700 میلیون ریال، در حوزه راه با اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال، در حوزه آب و فاضلاب روستایی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال، در حوزه دهیاری ها با اعتباری بالغ بر 5500 میلیون ریال خدمات ارزنده ای صورت پذیرفته است. 

وی ادامه داد؛ خدمات دولت تدبیر و امید در این مدت کوتا رکوردهایی را در روستاهای بخش مرکزی بجای گذاشت که از آن جمله می توان به اجرای طرح هادی (سنگ فرش کوچه ها و معابر، کانال سنگی و جدول کشی)، روشنایی معابر و اصلاح شبکه تلفن همراه در روستاهای پشته آسمان آباد اشاره داشت که با این اقدام مهم ضمن اینکه برای اولین بار باعث معکوس کردن مهاجرت در این روستاهای زیبا شد، 100 درصد روستاهای بخش مرکزی از خدمات طرح هادی روستایی بهره مند شدند. از طرفی با تحت اقدام قرار گرفتن دو روستای بابا مرادی و طهماسب علیا از توابع بخش مرکزی جهت روشنایی معابر 100 درصد روستاهای بخش مرکزی صاحب روشنایی معابر شدند و با تحت اقدام قرار گرفتن دو روستای صیدنظری و گدمه جهت آسفالت کوچه ها و معابر  100 درصد روستاهای صاحب دهیاری بخش مرکزی تحت پوشش نهضت آسفالت دولت تدبیر و امید قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چرداولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
مشکلات شهرستان چرداول انقدرزیاده که متاسفانه کاری هم اگربشه درمقابل مشکلات به چشم نمیاد
پورنظري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
درود بر شما بخشدار سخت كوش ومردمي .
حسین امرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
طرح روستا و بازدید از در همه کشور و با عناون مختلف اجرا شده و شروع آن بصورت مرحله ای در استان گلستان در سال 86 بوده است
مدیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
عالیه دست مریزاد طرح نوین روستاگردشی با این روشی که آقای قیصربیگی اجرا می کنند برای اولین بار است که در کشور اجرا نی شود می تواند مشکلات روستائیان را به بهترین شکل حل کند. این طرح 20 مرحله دارد و در 8 سطح مدیریتی اجرا می شود
ما که درراین طرح حضور داشتیم طرح بسیار خوبی است انشاءالله این طرح با این روش نوین در سطح کشور ایجاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار