نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی تریبون در اختیار داشته و در حاکمیت نقشی دارد باید به مردم پاسخگو باشد، گفت: باید به نیابت از مردم پیگیر امور باشیم.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ 03 July 2016
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کسی تریبون در اختیار داشته و در حاکمیت نقشی دارد باید به مردم پاسخگو باشد، گفت: باید به نیابت از مردم پیگیر امور باشیم.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در صحن علنی شورای شهر همدان با بیان اینکه ارتباط همه جانبه و نزدیک با نمایندگان مردم شورای شهر خواهم داشت، گفت: این ارتباط نزدیک بین نمایندگان مجلس در استان و نمایندگان مردم در شوراها به پیشرفت استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه منجر به موفقیت استان همدان می شود وجود مجموعه مسئولیتی به هم پیوسته و پاسخگوست، گفت: رسانه‌ها باید با همکاری نمایندگان شورای شهر به دنبال پاسخگو کردن همه مسئولان باشند.

حاجی بابایی با بیان اینکه پاسخگو کردن همه با رعایت تمامی شئونات در رشد و توسعه استان همدان موثر خواهد بود، گفت: هر کسی در شهر همدان تریبون داشته و در حاکمیت نقشی دارد باید پاسخگو باشد.

نماینده مجلس باید پاسخگو باشد و تنها به سئوال پرسیدن بسنده نکند

وی با اعلام اینکه نماینده مجلس باید پاسخگو باشد و تنها به سئوال پرسیدن بسنده نکند، گفت: قوه قضاییه، مسئولان و دولتمردان باید پاسخگو باشند و حتی فردی که در یک مسجد حاضر می شود نیز در قبال بیان مسائل اجتماعی وظیفه دارد و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه هیچ کس را با نقش اپوزیسون در مسئولان نداریم و همه باید بپذیریم که پاسخگو باشیم، گفت: این رویه استانی با نشاط و شاداب را ایجاد خواهد کرد که به سمت توسعه پیش می رود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همگی هم افزایی داشته باشیم و با یکدیگر همکاری کنیم، گفت: باید در کنار یکدیگر حرکت کرده و با استانهای دیگر رقابت کنیم که این همان رقابت حقی است و مردم نیز از مسئولان چنین انتظاری دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید نقدهای منصفانه داشت به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و با بیان اینکه مسئول باید پیگیر حل مشکلات مردم باشد، گفت: شورای شهر باید به نمایندگان مجلس و نمایندگان مجلس به اعضای شورا کمک کنند.

چه کسی باید وضعیت اشتغال، رکود و معیشت مردم را پاسخگو باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه چه کسی باید در این استان نهیبی بزند که کارها خوب پیش می‌رود یا خیر، عنوان کرد: چه کسی باید وضعیت اشتغال، رکود و معیشت مردم را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه وضع اشتغال خوب نیست و رهبر انقلاب اعلام می کند که بنده شرمنده هستم از بیکاری جوانان، گفت: رهبر معظم انقلاب از این طریق به تمام مسئولان از مجلس و دولت و دیگران نهیبی می‌زنند که در استانها نیز باید این نقش وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه همگی باید بدانند کارهایی که انجام می‌شود زیرنظر است، عنوان کرد: اگر هر آماری اعلام شود کسی کاری ندارد نشان می دهد نگهبانی وجود ندارد.

انجام کار در کشور سیستمی نیست که سیستم کار را جواب دهد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام کار در کشور سیستمی نیست، گفت: انسانها به جای سیستم کار می کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با تجربه تر تاثیرگذارتر بوده و به موقع امور را پیگیری می‌کنند، گفت: با پیگیری های یک نفر اتفاقی نمی افتد و باید مجموعه استان باهم بدوند و حرکتها با هم هماهنگ باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه من به عنوان نماینده باید مورد پاسخگویی قرار گیرم و بعد از شش ماه نتیجه کارها را اعلام کنم، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان، استاندار و مدیران کل نیز باید اینگونه رفتار کنند تا  نقش کلیدی همه مشخص شود.

وی با بیان اینکه کسی وجود ندارد که به مردم بدهکار نباشد، گفت: هر کسی که از سوی دولت منصوب شده و یا مردم به او رای داده اند باید به مردم پاسخگو باشد و کسی در این نظام غیرپاسخگو نداریم.

باید به سمت شفاف سازی برویم و راهکار پیشرفت استان را اعلام کنیم

وی با اشاره به اینکه در نظام ولایی کشور با رعایت تمام شئون و حفظ احترام نقش خبرنگاران در نقدهای سازنده بسیار مهم است، گفت: در استان باید به سمت شفاف سازی برویم و راهکار پیشرفت استان را اعلام کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار حرف نخست را زده و کلید تصمیم گیری در کشور است، گفت:  هر آماری که ارائه می شود باید به آن اعتماد کنیم و باید با واقعیت منطبق باشد و اگر گفته شد در استان همدان برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده باید اسامی افراد قابل ارائه باشد.

حاجی بابایی درباره وضعیت مالیات نیز گفت: کسی نمی تواند از زیربار مسئولیت مالیاتی‌ که از مردم گرفته می شود شانه خالی کند و باید به سمتی برویم که افراد در برابر کارها و مسئولیت خود پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه با حس مسئولیت وارد عرصه شده ایم و مردم به ما اعتماد کرده اند و به نیابت از مردم باید پیگیری امور را دنبال کنیم، گفت: نقد کارها و فعالیت ها باید محکم، قوی و در عین رعایت احترام باشد، اظهار داشت: امسال یکی از پرکارترین و سخت‌ترین سالها در مجلس شورای اسلامی است چراکه ماه چهارم سال است و هم اکنون برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ در دست بررسی خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر را در پیش داریم، عنوان کرد: هر دو این انتخابات در مجلس تاثیرگذار است.

مجلس در یک حرکت دو جانبه تاثیرگذار و تاثیرپذیر است

وی با بیان اینکه مجلس در یک حرکت دو جانبه تاثیرگذار و تاثیرپذیر است، اظهار داشت: نمایندگان باید توان خود را بگذارند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این موارد تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز در اولویت است، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفا بخش تعیین کننده ای است که به سبب سرعت نبخشیدن به آن امروز هر گونه ضرر و زیان را تحمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد بومی کشوری پذیرفته شده است، گفت: مشکلات اقتصاد کشور به دلیل بی توجهی به اقتصاد مقاومتی پییچیده می شود.

وی با بیان اینکه به این موضوع که بودجه کم است، اعتقاد نداریم، گفت: در سال ۱۳۹۱ کل درآمدهای دولت ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۸ هزار میلیارد تومان بود و در سال ۱۳۹۳ به ۱۷۷ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۴ به ۲۰۴ هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی در کشور در حال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان است که در سال ۹۲ حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: تفاوت درآمدها در این سالها با کاهش فروش نفت از محل مالیات جبران شده است.

آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد

حاجی بابایی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مسائل کشور مدیریتی است، عنوان کرد: در کشور منابع، نیروی انسانی و دانش وجود دارد که می‌تواند مشکل را حل کند و باید در اقتصاد مقاومتی بنا را بر دانش و نیروی داخلی گذاشته و واردات کاهش، صادرات افزایش یافته و حمایت از تولیدکننده داخلی تقویت شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با برجام عنوان کرد: آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد و اینکه صبر کنیم مشکل ما را حل کنند بیهوده است چراکه اگر توان حل کردن مشکلات داشت، مشکل ۱۰ میلیون جوان بیکار خود را برطرف می کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حال موضوع اینکه نباید موشک داشته باشیم، علم شده است، گفت: اگر ۲۰۰ تا ۳۰۰ موشکی که امروز داریم را در سال ۵۹ داشتیم ۸ هزار جوان استان همدان پرپر نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه امروز موشک امنیت به کشور داده اما گفته می‌شود نباید موشک داشته باشید، گفت: در مجلس ششم درخواست سه سانتریفیوژ داشتیم اما داده نشد و پس از رسیدن به ۲۰ هزار سانتریفیوژ از ما درخواست مذاکره کردند.

کسی به جنگ و دعوا با ملتها وکشورهای مختلف اعتقاد ندارد

حاجی بابایی با اشاره به اینکه کسی به جنگ و دعوا با ملتها وکشورهای مختلف اعتقاد ندارد، گفت: مجلس و دولت با کمک تمامی نهادها اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی باید اصلاح شود، گفت: هزار هزار میلیارد تومان پول نقدی در کشور وجود دارد که در بانکهاست ولی کارخانه های کشور دنبال پول هستند.

نماینده مردم همدان و فامین در مجلس عنوان کرد: اینکه به بهانه کاهش تورم پول نقد موجود در کشور به کارخانه ها تزریق نمی‌شود تفکری اشتباه است چراکه پایین بودن تورم سودی برای مردم ندارد وقتی پولی در دست مردم نیست.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه اگر قوی ترین پتروشیمی در همدان راه اندازی شود تنها ۳۰۰ نفر اشتغالزایی دارد، گفت: باید به سمتی برویم که اشتغال را از صنایع کوچک، خدمات و مسائل گوناگون به دست بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان کلانشهری است که هر روز مهاجر پذیرفته و چند سال دیگر جمعیت این شهر از میلیون عبور می‌کند، عنوان کرد: برای قطب شدن، قدرت نیاز است و هیچ قدرتی بالاتر از جمعیت نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت شهرک «حورا» گفت: اگر این شهرک خارج از همدان ساخته شود تمام بدبختیهای آن برای همدان خواهد بود و بهره ای از آن‌ندارد ولی اگر در داخل شهر همدان باشد بهره بالایی نصیب می‌شود.

۳۰ تا ۴۰ هزار کارگاه در استان همدان وجود دارد

وی گفت: ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگاه در استان همدان وجود داردکه اگر بتوان آنها را یک رتبه ارتقا داده و خدمات رسانی را افزایش دهیم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: تبدیل همدان به مرکز پزشکی غرب کشور، احداث دانشکده داروسازی و ساخت بیمارستانهای مختلف برای توسعه همدان مدنظر بوده تا هزاران نفر از مردم مناطق همجوار به همدان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: شهرداری باید رینگ سوم شهر را تعریف کرده و ۲۰ قطعه در آن ایجاد و در هر دوره شورا آنها را ساماندهی کند که به طور قطع این امر سبب درآمدزایی می شود چراکه شهرداری امروز هزینه های بالایی صرف می‌کند ولی درآمدزایی ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: دو سه منطقه آماده سرمایه‌گذاری کلان درشهر همدان هستند که باید جلساتی در این زمینه تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید فشارهایی وارد شود تا همدان به جایگاه کلانشهری خود برسد، گفت: به همراه استاندار و مسئولان پیگیری می‌شود تا بتوان اقدامات و طرح ها را اجرایی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار