مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: سالانه 300 تا 400 کودک معلول در استان متولد می شوند و این میزان 2 درصد از میانگین کشوری که 30 تا 40 هزار کودک در سال است، بیشتر می باشد.
کد خبر: ۲۵۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 06 July 2016
رضا اله وردی روز سه شنبه در یک نشست خبری اظهار کرد: به همین منظور این اداره کل پیشگیری را در اولویت قرار داده است و با غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی و همچنین مشاوره های ژنتیک تلاش می شود تا تولد کودکان معلول کاهش یابد.
اله وردی با بیان این که 17 هزارو 400 معلول را در سطح استان زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، اظهار کرد: بیش از 160 فعالیت در پنج حوزه تخصصی به این افراد خدمات رسانی می شود.
وی از واگذاری 480 مرکز دولتی در ارتباط با امور بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تنها چند مرکز بازپروری زنان آسیب دیده و شیرخوارگاه داریم که به صورت دولتی اداره می شوند.
وی افزود: 6 هزارو 500 نفر از افراد متخصص هم در این مراکز غیر دولتی مشغول به فعالیت می باشند که در این زمینه توانسته ایم زمینه اشتغال را برای بسیاری از دانش آموختگان استان فراهم نماییم.
وی در ادامه اظهار کرد: پنج هزار و 850 مددجو در ماه مبارک رمضان از کمک های خدماتی مانند عمل های جراحی، اهدای رایانه، تلویزیون و دیگر لوازم خانگی بهزیستی بهره مند شدند.
این کمک ها طی طرح ضیافت الهی توسط هیات امنای مساجد و مدارس ، موسسات و مراکز حقیقی و باحضور مدیران کل استان ، فرمانداران ، نمایندگان مجلس و مجموعه دادگستری در تمام شهرستان های استان برگزار شد.
وی افزود: در این طرح هر شب مبلغی در حدود 200 میلیون ریال توسط خیرین به واسطه مسئولین استان به مددجویان کمک خدماتی شده است.
وی خاطرنشان کرد: پنج هزار خانوار بدسرپرست را تحت پوشش داریم که با مشاوره هایی که توسط روانشناسان و کارشناسان ما انجام گرفته است سعی می کنیم تا بتوانیم این خانواده ها را در مسیر اصلی زندگی قرار دهیم.

*** 190 زوج منتظر دریافت فرزندخوانده
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته 45 کودک را به خانواده ها واگذار کردیم و در سه ماهه نخست امسال هم 12 کودک را واگذار کردیم.
اله وردی افزود: این تعداد کودک واگذار شده سهمیه سال 92 می باشد واز پایان ماه مبارک هم نوبتهای سال 93 را واگذار می کنیم.
وی همچنین از رواج فرزندخواندگی غیرقانونی در استان گلایه کرد و افزود: از آنجایی که بعد از واگذاری هیچ نهادی از این فرزندان حمایت نمی کند بنابراین به خانواده ها توصیه می شود تا از طریق سازمان بهزیستی اقدام به این کار کنند تا در آینده دچار مشکلات دیگر نشوند.
وی گفت: هرچند که در طی این 38 سال از عمر پربرکت انقلاب بیشتر به توسعه سیاسی و اقتصادی پرداخته شده است ولی توسعه اجتماعی محروم واقع شده و لازم است تا با برنامه ریزی صحیح به فکر توسعه اجتماعی باشیم.
استان 925 هزار نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار