مسئول شبکه بهداشت و درمان آبدانان گفت: 100 درصد جمعیت شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند.
کد خبر: ۲۵۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 09 July 2016
 مسئول شبکه بهداشت و درمان آبدانان گفت: 100 درصد جمعیت شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند.

به گزارش تابناک ایلام؛هدایت حیدری زاده اظهار کرد: 27 پزشک عمومی و متخصص در قالب 9 مرکز بهداشتی ، درمانی و با استفاده از هشت داروخانه فعال کار خدمات دهی به جمعیت 60 هزار نفری شهرستان آبدانان را بر عهده دارند.

وی از فعالیت چهار آزمایشگاه تشخیص طبی و 2 مرکز رادیولوژی و یک مرکز سونوگرافی در آبدانان خبر داد و افزود: طبق اسناد و اطلاعات ثبت شده در دفاتر شبکه بهداشت و درمان هر ماه 42 هزار نفر در سطح شهرستان آبدانان جهت دریافت خدمات بهداشتی ، درمانی به مراکز و درمانگاه های شهری و روستایی مراجعه خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان با اشاره به این موضوع که هم اکنون 100 درصد جمعیت شهرستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، تاکید کرد: 17 خانه بهداشت در سطح روستاها زیر نظر کارشناسان این شبکه بطور شبانه روزی مشغول ارائه خدمات اولیه بهداشتی ، درمانی به ساکنان روستاهای این شهرستان هستند.

وی از اجرای طرح جامع سلامت توسط دولت تدبیر و امید به عنوان یک برکت و هدیه الهی یاد کرد و گفت: در حال حاضر 9 نفر پزشک متخصص جراحی عمومی، آزمایشگاه، زنان و زایمان، سونوگرافی، داخلی، اطفال، روانپزشکی و هوشبری در قالب طرح نظام جامع سلامت با نرخ مصوب به مردم شهرستان آبدانان خدمت می کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبدانان ادامه داد: به منظور رسیدگی به نیازهای بهداشتی ، درمانی عشایر منطقه، ماهیانه 2 نوبت از طریق بسیج جامعه پزشکی خدمات پزشکی شامل مشاوره ، معاینه، ارائه دارو و خدمات سرپایی بصورت 100 درصد رایگان به این قشر مولد و خدوم ارائه می شود.

وی اضافه کرد: یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته از محل اعتبارات طرح جامعه سلامت تهیه شده و در حال جانمایی و جذب پزشک متخصص هستیم که با راه اندازی این دستگاه تشخیصی مشکل مردم آبدانان در دراز مدت حل می شود و دیگر نیازی به اعزام مریض ها به دیگر مراکز و شهرستان های همجوار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار