قادری در گفت وگو با تابناک خبر داد:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: خرداد امسال، به تعداد یک هزار و 367 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان مهاباد انجام شد.
کد خبر: ۲۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 14 July 2016
صادق قادری امروز در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، با اشاره به عملکرد خرداد ماه این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی و در بخش صنایع، آخرین وضعیت واحدهای صنعتی شهرستان مهاباد بررسی شده و بازدید از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و خارج از شهرک انجام شد.

وی افزود: علاوه بر آن، ضمن بررسی درخواست های سوخت واحدهای صنعتی و معدنی، درخواست متقاضیان در خصوص تمدید، صدور یا اصلاح مجوزهای لازم شامل تعداد 5 فقره تمدید جواز، 7 فقره صدور جواز تاسیس و 2 فقره اصلاح پروانه بهره برداری پیگیری شد.

قادری با اشاره به عملکرد بخش معدن تصریح کرد: در این رابطه دور اول بازدید از واحدهای معدنی، بر اساس برنامه زمانبندی تدوین شده در ابتدای سال، به پایان رسید.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، در ماه گذشته جلسه ای با دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان مهاباد در ارتباط با بررسی مسائل حوزه معدن و استفاده از توان دهیاران به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی برگزار شد.

قادری با اشاره به اینکه شناسایی و ثبت تعداد 819 واحد فاقد پروانه کسب در خرداد ماه انجام شد اظهار داشت: علاوه بر آن، تشکیل جلسه کمیته نرخ گذاری و تصویب قیمت بامیه و زولبیا و لبنیات، ثبت تعداد 185 واحد خود اشتغالی در سامانه رصد، ثبت و تائید 36 واحد فاقد گاز شهری در سامانه سوخت و نیز ثبت اطلاعات منتخبین اتحادیه طلا و خرازیها و پوشاک در سامانه ایرانیان اصناف و صدور اعتبار نامه اعضا منتخب انجام شد.

وی از پیگیری مفاد تفاهم نامه با دانشگاه آزاد به منظور اجرای تعهدات طرفین و دریافت آمار اساتید دانشگاه مهاباد خبر داد و اظهار داشت: این کار به منظور بهره گیری در برگزاری دوره های آموزشی حوزه اصناف انجام شد.

قادری با بیان اینکه ثبت پروانه کسب های باطله به تعداد 38 فقره در سامانه ایرانیان اصناف در خرداد ماه انجام شد گفت: از سوی دیگر 22 فقره پروانه کسب ایثار گری نیز صادر شد.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد، برگزاری کارگاه آموزشی طرح پوشش متحد الشکل مدارس شهرستانهای جنوب استان، صدور پروانه فعالیت هیات رئیسه اتاق اصناف و انجام تغییر و تحولات هیات رئیسه جدید و قدیم، صدور مجوز نمایشگاه طرح ضیافت به مدیریت شرکت نمایشگاهی ماد و نیز ارائه 2 غرفه رایگان به هنرمندان صنایع دستی انجام شد.

قادری گفت: امسال نمایشگاه فرش دستباف در تالار وحدت شهرداری مهاباد از تاریخ 21 خرداد تا 27 خرداد با اخذ مجوز از سازمان متبوع تشکیل شد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه فرش اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: در این باره نشست تخصصی با تولید کنندگان سطح شهر به منظور بررسی مسائل و مشکلات مربوطه و درخواست لیست اعضاء تحت پوشش جهت تعیین میزان برخورداری از مزایای بیمه ای برگزار شد.

 قادری افزود: بازرسی دوره ای از شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی در راستای ارزیابی عملکرد و نحوه اخذ وجوه دریافتی در صدور و تمدید کارت قالیبافی و نیز بازرسی از تعداد 30 مورد کارگاه خانگی جهت تمدید پروانه تولید غیر متمرکز با مدیریت متمرکز مربوط به یک نفر از تولید کنندگان، در ماه گذشته انجام شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در خرداد امسال، اساسنامه انجمن صنایع همگن به تولید کنندگان سطح شهر و معرفی چله کشان، طراحان و صنایع وابسته به فرش شهرستان به سازمان جهت بهره مندی از تسهیلات به تعداد 6 نفر ارائه شد.

وی از تعداد یک هزار و 367 بازرسی در ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه 67 پرونده تشکیل و 67 تخلف به ارزش 22 میلیون و 418 هزار و 120 ریال کشف شد.

قادری با اشاره به عملکرد آرد و نان این شهرستان  تصریح کرد: در این باره نیز ضمن بازرسی به تعداد 199 مورد، 21 تخلف به ارزش 9 میلیون و 120 هزار و 550 ریال کشف شد.

به گفته وی، شناسایی تعداد 11 واحد نان بربری آزاد پز فاقد مجوز در شهرستان، شناسایی تعداد 5 واحد نان سنگک آزاد پز فاقد مجوز در شهرستان، شناسایی تعداد 3 واحد نان لواش آزاد پز فاقد مجوز در شهرستان و ارائه گزارش به کمیسیون آرد و نان جهت ساماندهی و بازرسی از کارخانجات آرد سازی و مراکز خرید گندم نیز از سایر اقدامات بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: خرداد امسال تعداد بازرسی در حوزه قاچاق کالا و ارز به 32 مورد رسیده و چهار تخلف پرونده ای به ارزش دو میلیون و 37 هزار و 570 ریال کشف شد که عمده کشفیات نیز شامل سیگار و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار