مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از صادرات سالانه ۱۲ هزار دلار کشمش از استان خبر داد و گفت: کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری انگور در استان قزوین تشکیل شد.
کد خبر: ۲۶۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا خانپور پیش از ظهر امروز در جلسه کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی محصولات انگور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان قزوین در تولید انگور و کشمش کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری انگور در استان قزوین تشکیل شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 60 واحد تولیدی عضو کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری انگور هستند تا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوط تحولات اساسی در عرصه صادرات این محصول حاصل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: از جمله اهداف تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور می‌توان به توسعه صادرات در بازارهای خارجی، حذف واسطه‌ها و راه‌اندازی دفاتر فروش اشاره کرد.

خانپور گفت: استان قزوین در زمینه تولید کشمش رتبه نخست کشوری و در تولید انگور رتبه چهارم در سطح کشور را به خود اختصاص داده که سالانه 12 هزار دلار کشمش از استان صادر شده است.

وی با بیان این مطلب که انگور و کشمش از محصولات استراتژیک استان به شمار می‌رود گفت: انگور از اولویت‌های نخست استان بوده که در رونق اقتصادی نقش به‌سزایی دارد و باید اقدامات جدی در زمینه استفاده از این ظرفیت صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: اقدامات عملیاتی در زمینه صادرات و حضور در بازار کشور روسیه در حال انجام بوده و در دستور کار قرار دارد.

خانپور توجه به عرصه بسته‌بندی محصولات در توسعه صادرات را امری لازم و ضروری عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار