معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: تیم کاهش طلاق سازمان بهزیستی قزوین هزار و یک پرونده بررسی کرده است که 40 درصد موارد طلاق به علت عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی است.
کد خبر: ۲۶۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 17 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، بهاره رحمانی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی سازمان بهزیستی به‌عنوان یک اورژانس اجتماعی مسائلی از قبیل خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری،‌ خودکشی و طلاق را پیگیری می‌کند و خدمات تخصصی همچون مددکاری اجتماعی، روانشناسی، پزشکی، روانپزشکی و مشاوره حقوقی در این زمینه ارائه می‌دهند.

وی افزود: یکی از اهداف این بخش از سازمان کاهش طلاق است که با به‌کارگیری نیروهای متخصص به متقاضیان طلاق مشاوره داده می‌شود که در سال گذشته 1001 پرونده تحت مشاوره قرار گرفتند که 273 پرونده به سازش ختم شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های موجود 40 درصد افرادی که برای طلاق به این مرکز مراجعه کردند به علت نداشتن مهارت زندگی و 31 درصد از علت طلاق اعتیاد بوده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این‌اورژانس اجتماعی با خط تلفن 123، سومین اورژانس دولتی کشور است که خدمات و حمایت فوری به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی به‌ویژه درزمینه کودک آزاری ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی یک ماشین ون متشکل از روانشناس، مددکار و راننده است که در صورت گزارش آسیب اجتماعی ظرف مدت 20 دقیقه در محل حاضر می‌شوند و خدمت‌رسانی می‌کنند، در حال حاضر در استان 6 ماشین اورژانس اجتماعی داریم که 4 ماشین آن فعال است و در شهرستان‌های تاکستان، بویئن‌زهرا و قزوین فعال هستند.

رحمانی یادآور شد: مراکز مداخله بحران خدمات سرپایی ارائه می‌دهند و خدمات طولانی مدت را تا 20 روز نگهداری می‌کنند و بعدازآن به سازمان‌های دیگر ازجمله خانه سلامت دختران و مرکز بازپروری زنان آسیب‌دیده، مرکز نگهداری کودکان کار منتقل می‌شوند.

وی تأکید کرد:  4 تیم کاهش طلاق در دادگستری قزوین، تاکستان و بوئین‌زهرا مستقر هستند و از یک روانشناس و مددکار تشکیل شده است که به‌صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: سال گذشته در مرکز مداخله بحران 435 مورد نگهداری داشتم، همچنین هزار و 307 تماس مرتبط با شماره تلفن 123 داشتیم که بیشترین مورد در کودک آزای بوده است که از این میزان تیم سیار 414 مورد مداخله داشته است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی عنوان کرد: این مراکز باهدف ارائه خدمات تخصصی و فوری به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده به‌منظور جلوگیری از انحراف یا انحراف مجدد آنها فعالیت می‌کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: 4 خودروی سیار اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب خیز سطح استان باهدف اطلاع‌رسانی حاضر می‌شوند و همچنین 11 هزار و 859 نفر در محلات استان خدمات آموزشی دریافت کردند.

وی اظهار کرد: ولین مرکز کودک و خانواده در استان به‌منظور ساماندهی امور مربوط به کودکان کار و انجام فرآیند جذب و آگاه‌سازی آنها راه‌اندازی می‌شود که سن کودکان پذیرش‌شده در مراکز نگهداری کودکان خیابانی را 12 تا 14 سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار