استاندار ایلام گفت: دولت با همراهی خود مردم سهمی از هزینه بیمه منازل روستایی را متقبل کند و بیمه ها نیز در هنگام بروز حوادث عملکرد و همکاری مطلوب تری داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰ 17 July 2016
استاندار ایلام گفت: دولت با همراهی خود مردم سهمی از هزینه بیمه منازل روستایی را متقبل کند و بیمه ها نیز در هنگام بروز حوادث عملکرد و همکاری مطلوب تری داشته باشند.


به گزارش تابناک ایلام
؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بحران مناطق آسیب دیده از سیل استان ایلام اظهار کرد: در جریان سیل علاوه بر منازل، واحدهای تجاری و خودروهای شخصی، خسارت های زیادی نیز به اراضی کشاورزی، مدارس، تاسیسات زیربنایی برخی دستگاه ها همچون شهرداری وارد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات و چالش های مرتبط با سیل آبان ماه سال گذشته پرداخت نکردن کمک های بلاعوض به آسیب دیدگان است که هنوز پرداخت نشده و با وجود پیگیری های انجام شده باید لایحه این اعتبارات دوباره امسال توسط هیات دولت به تصویب برسد.

استاندار ایلام خواستار همکاری دولت برای بیمه کردن منازل روستایی شد و پیشنهاد کرد دولت با همراهی خود مردم سهمی از هزینه بیمه منازل روستایی را متقبل کند و بیمه ها نیز در هنگام بروز حوادث عملکرد و همکاری مطلوب تری داشته باشند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 550 میلیارد ریال در قالب تسهیلات ارزان قیمت و اعتبارات زیربنایی توسط هفت بانک عامل به مردم خسارت دیده از سیل آبان سال گذشته پرداخت شد.

احمد کرمی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از اولویت های مسئولان استان پیگیری جدی تخصیص کمک های بلاعوض به سیل زدگان است که یکی از عمده ترین مشکلات این حوزه تامین نشدن و تخصیص کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان است.

وی افزود: با وجود گذشت چندین ماه از وقوع سیلاب هنوز سهم کمک های بلاعوض پرداخت نشده که نیاز به شتاب بخشی دارد و پیگیری آن از اولویت های مهم و اساسی مسئولان استان است.

وی یادآور شد: در جریان سیل آبان ماه حدود 700 واحد تجاری و 700 خودرو آسیب دیدند و وضعیت پرداخت خسارت ها به سیل زدگان فروردین ماه امسال نیز هنوز نامشخص است.

کرمی گفت: مردم انتظار پرداخت این مطالبات و خسارت ها را دارند که در صورت دیرکرد در پرداخت ها به تدریج به چالش و معضلی برای آنها و مسئولان بدل می شود.

به گزارش تابناک ایلام، وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته در این استان به ویژه در شهر ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار