مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای سیل زده خبرداد.
کد خبر: ۲۶۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 18 July 2016
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام از اختصاص یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای سیل زده خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛فریادرس شهبازی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مناطق آسیب دیده از سیل ایلام که با حضور معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور و معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، با اشاره به میزان سقف تسهیلات برای واحدهای سیل زده آبان ماه سال گذشته استان اظهار کرد: یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای سیل زده با بهره چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون پرداخت تسهیلات جبرانی به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده (تعمیری و معیشتی) از طریق بانک های ملی، صادرات، ملت، سپه و تجارت انجام شده و تنها سهیمه بانک های مسکن و رفاه پرداخت نشده که رایزنی های لازم در این خصوص انجام شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام یادآور شد: با رایزنی های که با مدیریت بانک مسکن انجام شد، مقرر گردید جهت پرداخت سهمیه در نظر گرفته شده این بانک (160 میلیارد ریال) ظرف هفته آینده همکاری های لازم برای پرداخت تسهیلات مربوط به خسارت های ناشی از اثاثیه و خودرو انجام شود.

شهبازی تاکید کرد: سهمیه اعتبار ابلاغی بانک رفاه نیز 110 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 55 میلیارد ریال آن ابلاغ شده که در صورت همکاری این 2 بانک (مسکن و رفاه) تلاش خواهیم کرد بزودی پرونده مربوط به سیل استان را ببندیم.

وی تاکید کرد: در جریان بروز سیل آبان ماه گذشته بیش از 12 هزار عدد از اثاثیه منازل مردم دچار خسارت شد که موجودی انبارها برای تعویض اثاثیه های مردم کافی نبود و در شورای مدیریت استان مصوب شد تا افرادیکه اثاثیه آنها از تعمیری نوع سوم بوده است از تسهیلات وام 40 میلیون ریالی برخوردار شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت واحدهای احداثی نیز گفت: این واحدها آماده معرفی به بانک ها هستند و هماهنگی های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

شهبازی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر این واحدها فاقد سند مالکیت هستند، لذا برای دریافت پروانه مسکن دچار مشکل هستند و امیدواریم با تعامل به شهرداری و اداره راه و شهرسازی این مشکلات برطرف شود.

به گزارش تابناک ایلام؛ بارندگی شدید و بی سابقه روزهای ششم و هفتم آبان ماه پارسال و 26 و 27 فروردین ماه امسال باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان و کشاورزان شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار