مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از صدور کارت شناسایی برای شاغلان و فعالان صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: کلیه هنرمندان اعم از کارکنان دستگاه های دولتی و آزاد که در یکی از رشته های صنایع دستی و هنرهای سنتی فعالیت دارند، می توانند نسبت به دریافت کارت شناسایی صنایع دستی اقدام کنند.
کد خبر: ۲۶۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 21 July 2016
به گزارش تابناک ا زقزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین ، محمد علی حضرتی افزود: به منظور ساماندهی و شناسایی فعالان حوزه صنایع دستی جهت حضور در آموزش های تخصصی، نمایشگاه ها و همایش ها و پیرو دستورالعمل ابلاغی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در خصوص صدور مجوزهای صنایع دستی برای کلیه فعالان و شاغلان حرفه ها و مشاغل مرتبط اقدام کنند.
وی در خصوص نحوه صدور کارت شناسایی اظهار داشت: کارت شناسایی صنایع دستی و هنرهای سنتی با چهار کد مجزا در بخش های پیشکسوتان صنایع دستی، فعالان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و شاغلان فعال در کارگاه های تولیدی صادر می شود.
حضرتی افزود: در این دستورالعمل افرادی که شغل دوم آنها تولید محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی است و افرادی که تولیدات آنها بسیار اندک به صورتی که در مقایسه با حداقل درآمد مصوب از سوی اداره کار نتواند از محل تولید محصول امرار معاش نمایند و نیز کسانی که به عنوان کارگر ماهر و نیمه ماهر در کارگاه های تولید صنایع دستی زیر نظر کارفرما فعالیت می کنند در گروه فعالان حوزه صنایع دستی قرار می گیرند .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص صدور کارت شناسایی برای کارکنان دستگاه های دولتی و آزاد اظهار داشت: افرادی که در دستگاه ها و مشاغل مختلف فعالیت داشته و بنا به علاقه مبادرت به تولید و ساخت محصول در یک رشته صنایع دستی (کددار) نموده و از مهارت و تخصص کافی و لازم در رشته مربوطه برخوردار باشند هر چند مستمر و مداوم فعالیت ندارند نیز جزء دریافت کنندگان کارت شناسایی هستند.
این مسئول یاد آور شد: در استان قزوین پس از تشکیل پرونده، بازدید و انجام بررسی های لازم از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون تعداد 15 فقره کارت شناسایی در رشته های زیورآلات سنتی، معرق چوب، منبت و چرم صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار