کارشناس دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس شیوع شناسی بالاترین میزان مصرف بین سنین 18 تا 30 سال است اما با افزایش مواد صنعتی مخدر و تبلیغات منفی با این تصور که مصرف این مواد باعث افزایش حافظه می شود در بین دانش آموزان و دانشجویان شایع شده است.
کد خبر: ۲۶۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 24 July 2016
کارشناس دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس شیوع شناسی بالاترین میزان مصرف بین سنین 18 تا 30 سال است اما با افزایش مواد صنعتی مخدر و تبلیغات منفی با این تصور که مصرف این مواد باعث افزایش حافظه می شود در بین دانش آموزان و دانشجویان شایع شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛شاپور کردی اظهار کرد: رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ارتباطی دو جانبه است که از یک سو اعتیاد جامعه را به رکود و انحطاط می کشاند و از سوی دیگر ریشه در بروز معضلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

وی افزود: میزان اعتیاد در استان ایلام نسبت به نُرم کشوری که 8/2 است در سطح پایینی قرار دارد و نرخ آن 7/1 درصد و سومین استان از نظر پایین بودن آمار اعتیاد است.

کردی یادآور شد: بر اساس شیوع شناسی بالاترین میزان مصرف بین سنین 18 تا 30 سال است اما با افزایش مواد صنعتی مخدر و تبلیغات منفی با این تصور که مصرف این مواد باعث افزایش حافظه می شود در بین دانش آموزان و دانشجویان شایع شده است.

وی از دیگر عوامل مصرف مواد در بین جوانان را آسیب های درون خانواده از جمله اختلاف های خانوادگی، درگیری مداوم، تنش ها و وجود فرد معتاد در خانواده اعلام کرد و گفت: مداخله در اعتیاد در سه سطح پیشگیری، درمان و توانمند سازی صورت می گیرد و باید همه افراد جامعه تحت آموزش قرار گیرند چرا که هیچ کس در برابر این معضل مصون نیست.

کردی با بیان اینکه آموزش باید از خانواده ها و با اولویت شیوه های درست فرزند پروری شروع شود، تاکید کرد: مشکل عمده اینکه آموزش ها بصورت کلی هستند در حالیکه که این آموزش ها را باید بصورت تخصصی و علمی از درون خانواده ها و مدارس و با آموزش صحیح و اصولی در بالا بردن سطح آگاهی و افزایش اعتماد به نفس فرزندان برای جلوگیری از گرایش به سمت اعتیاد شروع کرد.

وی به موضوع توانمند سازی این افراد اشاره کرد و افزود: سال 94 بهترین سال در جهت توانمند سازی معتادان بود که بیش از 280 پرونده اشتغال برای افراد بهبود یافته تشکیل و تسهیلاتی از 100 تا 150 میلیون ریال در اختیار 60 نفر از این مددجویان قرار گرفت.

به گفته وی، طبق تفاهم نامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه ای بهبود یافتگان فاقد گواهی فنی و حرفه ای به صورت رایگان تحت آموزش قرار می گیرند و پرونده اعطای تسهیلات آنها از طریق شهرستان ها تشکیل و از طریق کمیسیون بهزیستی به بانک ها معرفی می شوند تا وام های خود اشتغالی دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز بازپروری ترک اعتیاد استان تاکید کرد: افراد گرفتار در دام اعتیاد می توانند با مراجعه به این مراکز بازپروری و شرکت در دوره های ترک 21 تا 28 روزه قابل تمدید بهبودی خود را بازیابند./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خانم فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
به نظرم آمارمردان معتاددراستانمون هرروزداره زیادمیشه خیلی ازدانش آموزان مدارسی که من دراونهاکارمیکنم دارای پدرمعتادندومن ازمشکلات دانش ٱموزمربوطه درنهایت به وجوداعتیاد درخانوادش رسیدم مشکل دیگه ای که زیادنیست ولی کمش هم زیاد تعدادی معلم مردمعتاداست که درسطح شهرستان شناسایی میشن وبا مرکز استان هم درموردشون واینکه آسیب زاهستندمکاتبه میشه ولی درسطح استان هیچ اقدامی برای مثلااجباربه ترک یاانفصال ازخدمت ویاهرکارمفیدیکه میشه کردصورت نمیگیره واینها وجودشان آسیبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار