استاندار قزوین گفت: هر کس با هرعنوانی به بهانه رعایت ضوابط و مقررات مانع از پیشبرد کارها در حوزه کار و تولید شود، حکم دشمن را دارد.
کد خبر: ۲۶۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی که با حضور جمعی از نخبگان و کارشناسان این بخش و فعالان شرکت های دانش بنیان برگزار شد، افزود: برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی باید مقررات و قوانین مزاحم را اصلاح کنیم.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید با درک شرایط و موقعیت جامعه و کشور به تسهیل امور بپردازند، اظهارکرد: اینکه به بهانه رعایت ضوابط و مقررات کارها را عقب انداخته و مانع ایجاد کنیم، باعث عقب افتادگی میهن اسلامی می شویم.
این مقام مسئول همچنین خواستار حمایت از کسب و کارهای خانگی در زمینه تولید محصولات غذایی شد و اظهارکرد: رونق این دسته از کسب و کارها با موضوع استاندارد و بهداشت منافاتی ندارد و می توان هر دو را با هم مورد دقت و توجه قرار داد.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نقش مدیران در حل مسائل و مشکلات جامعه در بخش های مختلف، گفت: اگرچه مدیران ما سالم، پاک دست و تلاشگر هستند، اما حجم کارها برای حل همه مسائل و تنگناها مناسب نیست.
همتی، وجود دیدگاه منفی نسبت به مدیران در جامعه را ناصحیح دانست و اظهار داشت: با وجود کاستی ها، باید اذعان کرد که بخش قابل توجهی از پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف مرهون تلاش های بی وقفه مدیران است.
استاندار قزوین در ادامه بر تقویت ارتباط میان دانشگاه و کشاورزی تاکید کرد و افزود: از اساتید و کارشناسان برجسته ای برخوردار هستیم ولی در حوزه عملیاتی و پیشبرد کارها با بخش کشاورزی غریب هستند.
وی، تاثیرگذاری بر محیط پیرامون را یکی از کارکردهای دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: باید به طور جدی به دنبال تعمیق ارتباط بین محیط های علمی و پژوهشی با کشاورزی و تاثیرگذاری شرکت های دانش بر این بخش باشیم.
همتی در ادامه با تاکید بر حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی، اظهارکرد: از این پس شرکت های دانش بنیان با هدف تسهیل در کارها نیز تقاضاها و موارد خود را در زمینه اجرای طرح های خود باید در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان طرح کنند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین خطاب به فعالان شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی گفت: اگر مانعی در اجرای کارهای خود مشاهده کردید آنرا باید به مدیریت ارشد استان گزارش کنید.
وی اظهارکرد: کارگروه بررسی و برطرف ساختن مشکلات شرکت های دانش بنیان باید ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و راه اندازی شود.
استاندار قزوین در پایان خواستار ارتباط بیشتر نخبگان با حوزه کشاورزی و تلاش آنها برای حل مسائل و مشکلات این بخش شد.
40 شرکت دانش بنیان در استان قزوین در زمینه کشاورزی به فعالیت می پردازند.
استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین کشاورزی با 82 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار