سه شنبه پر کار جلال میرزایی
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام وبا حضور درمیان کارکنان این مجتمع از نزدیک در جریان کار وتولیدات ومشکلات پیش روی این مجتمع مهم استان ایلام قرار گرفت.
کد خبر: ۲۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴ 03 August 2016
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام وبا حضور درمیان کارکنان این مجتمع از نزدیک در جریان کار وتولیدات ومشکلات پیش روی این مجتمع مهم استان ایلام قرار گرفت.

به گزارش تابناک ایلام،دکتر جلال میرزایی به محض ورود به مجتمع پتروشمی ایلام با حضور در میان جمعی از کارگران فنی واحد تعمیرات از نزدیک در جریان مشکلات ونارسایی های کارگران این واحدقرار گرفت، کارگران عدم انعقاد قرار داد کاری وتاخیر درپرداخت حقوق ماهیانه توسط شرکت پیمانکاری مطالبه اصلی خود عنوان کرده واز نماینده استان پیگیری این مطالبه ومرتفع نمودن آن را خواستار شدند.
درادامه ،نماینده ایلام به اتفاق مدیرعامل وکارشناسان واحدهای تخصصی این مجتمع از روند تولیدات واحدهای پلی اتیلن و پروژه الفین این مجتمع بازدید به عمل آورده وازنزدیک در جریان مشکلات ،میزان تولید وسایر فعالیتهای مجتمع پتروشمی ایلام قرار گرفتند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام با ارایه گزارش از نوع ومیزان تولیدات این مجتمع گفت:شرکت پتروشیمی ایلام یکی از مهمترین صنایع فعال استان ایلام است که با اشتغالزایی برای  2000نفر  توانسته است رسالت خود را در بحث اشتغال فراتر از ظرفیت به انجام برساند.

فرهاد دانشی اظهار داشت : امیداورایم با راه اندازی واحدهای جدید این مجتمع بتوانیم به افزایش اشتغالزایی وهمچنین بهبود شاخص های اقتصادی استان کمکی کرده باشیم.

دانشی با اشاره به اجرای پروژه واحد الفین این پتروشیمی افزود:واحد الفین پتروشیمی ایلام، در خلال سالیان گذشته به لحاظ مشکلاتی که در سد راه آن پدیدار شد توقفاتی را تجربه نمود وحتی مدتی نیز تعطیل شد،اما از سال 91 روند اجرای این پروژه مهم مجددا استارت زده شد ،الحمدلله کار خرید قطعات ودستگاهها پایان یافته و روند نصب آنها به سرعت در حال پیشرفت است ،انشااله با بهره برداری از این واحد بتوانیم تاحدودی به دغدغه اشتغال پایان دهیم.

وی یکی از مشکلات پتروشیمی ایلام را کمبود خوراک(اتیلن) عنوان کرد وگفت:بعلت مشکل تامین خوراک ،این مجتمع در حال حاضر با نصف ظرفیت در مدار تولیدقرار دارد ،چنانچه موضوع خوراک این مجتمع حل شود می توانیم ظرفیت تولید را به حداکثر برسانیم که این موضوع از طریق تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام بعنوان تامین کننده بخش عمده ای از خوراک پتروشیمی امکانپذیر خواهد شد.

دانشی با اشاره به کیفیت مطلوب  محصول تولیدی پتروشیمی  ایلام تصریح کرد:در حال حاضر محصول تولیدی این مجتمع بعنوان یک برند مطرح جهانی در کشورهایی نظیر ترکیه ،چین وسایر کشورهای همسایه از بازار بسیار خوبی برخوردار است ،علیرغم سختی های موجود در حال معرفی این برند در کشورهای اروپایی هستیم اما مشکلاتی نظیر تبدیل ارز به ریال و نبود حساب ال سی بعنوان مشکلاتی مهم سد راه ما قرار دارند که انشااله باتدبیر نماینده استان ورایزنی با مقامات مسئول این مشکلات بزودی  مرتفع شوند.

جلال میرزایی:نگاهها  به جایگاه ووظایف نماینده باید تغییر کند/غفلت از ظرفیت نیروی انسانی کاهش راندمان کار رابدنبال خواهد داشت

دکتر جلال میرزایی صنعت پتروشیمی در کشور را مهم واثر گذار توصیف کرد واظهار داشت : امروز بالندگی صنعت پتروشیمی کشور مرهون مجاهدتهای خاموش متخصصین جوان ومتعهدی  است که علیرغم سختیها وتحریمهای همه جانبه توانسته اند صنعت پتروشیمی کشور را در عرصه های جهانی مطرح نمایند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تغییر نگاه به جایگاه و وظایف نماینده را ضروری خواند وگفت:برخلاف برخی از همکاران خود در مجلس شورای اسلامی که نگاهشان به جایگاه نماینده ،صرفا توجه صوری به مکاتبات بی نتیجه درجامعه است ،جایگاه نماینده را فراتر از این نگاه می دانم،براین باورم که نماینده نبایستی در دام مکاتبات بی نتیجه که ایجاد کننده انتظارات کاذب برای مردم است قرار بگیرد.

جلال میرزایی افزود: وقتی نماینده با نگاه فوق در بین موکلین خود قرار می گیرد ،با درخواستهای فراوانی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی و اشتغال مواجهه می شود ازاینرو نماینده مجبور است برای تحقق این درخواستها که عمدتا امکان عملی شدن آنها وجود  ندارد فشارهای مضاعفی را بر بانکها ودستگاههای دولتی وارد آورد.

وی ادامه داد : معتقدم بجای حرکت در مسیر غلط گذشته ،بایستی  با تجدیدنظر در نگاههای بد  در حوزه سرمایه گذاری ،نگاهها  به سمت سرمایه گذاری در  صنایع کشور هدایت شوند،زیرا  تقویت سرمایه گذاری می تواند افزایش تولید واشتغال را بدنبال داشته باشد.

میزرایی خاطرنشان کرد: حقیقتا در حال حاضر کشور ازیک رکود اقتصادی ریشه دار رنج می برد ،اگر هر چه زودتر فکری به حال این معضل نشود،بایستی افزوده شدن  بیکاری شاغلین حوزه صنعت را به جمع سایر بیکاران جامعه نظاره گرباشیم،در آن صورت نه تنها برای اشتغالزایی جدیدکاری از پیش نبرده ایم بلکه باید شاهد از دست رفتن فرصتهای شغلی فعلی نیز باشیم.

نماینده ایلام تصریح کرد: بایستی در شرایط موجود تمهیداتی اندیشده شود تا با تقویت تولید وصنعت ،سطح اشتغال موجود را حفظ نموده وبا تکیه بر صنعت نفت وگاز وپتروشیمی بتوان کشور را از بحران جاری عبور داد.

میرزایی با اشاره به مزیت نسبی  صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: یکی از صنایع مهم کشور که با برخورداری از مزیت نسبی نسبت به سایر صنعتها توانسته است در رقابتهای جهانی باقی بماند صنعت پتروشیمی است ،همه وظیفه داریم از طریق کمک به این صنعت، نسبت به بهبود کیفیت تولیدات وحفظ رقابت جهانی آن ،ضمن افزایش شاخص های اقتصادی ،اشتغال پایداری را برای کشور به ارمغان آوریم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه در سالهای گذشته  سرمایه گذاری در حوزه صنعت مورد بی مهری قرار گرفته است،وصنایع از مزیت نسبی برخوردار نبوده اند بایستی با برنامه ریزی منطقی از ادامه زیان دهی صنایع ممانعت به عمل آورد،باتوجه به نگاه مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی ،باید  با گام نهادن در تحقق منویات معظم له و همچنین با پیشگیری از خام فروشی ؛به ارزش افزوده ها نگاه ویژ ه ای معمول شود ،یقینا تقویت صنعت پتروشیمی یکی از در دسترس ترین راهها برای نیل به این هدف مهم خواهد بود.

جلال میرزایی در پایان مشکل مطرح شده توسط کارگران واحد تعمیرات را یادآور شد وگفت: در صنعت مهمی نظیر نفت وگاز وپتروشیمی نیروی انسانی متخصص وکارامد ظرفیتهای مهمی تلقی می شوند که در صورت غفلت از آن ،کاهش راندمان کار را بدنبال خواهد داشت ،عدم توجه به مطالبات قانونی کارگران از قبیل عدم انعقاد قرار داد کاری واهمال وتاخیر در پرداخت حقوق ومزایای آنان، حقیقتا کارهای خوب وقابل تقدیر  این شرکت را تحت شعاع قرار خواهد داد.

میرزایی افزود: معیار ومبنای همه ما در انجام هرکاری قانون است ،پذیرفتنی نیست که پیمانکار این شرکت بابی توجهی به قانون کار ،انعقاد قرار داد کارگران را نادیده بگیرد ،ضرورت دارد که به این خواسته ومطالبه کارگران در اسرع وقت رسیدگی شود .تا آنان هم بتوانند بدون دغدغه تمام ظرفیت خود  برای پیشبرد اهداف شرکت بکارگیرند.

بدنبال این خواسته نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،فرهاد دانشی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام وعده داد در کوتاهترین زمان ممکن وپس از رتبه بندی کارگران وتعیین حقوق ومزایای آنان این مشکل کارگران تعمیرات مرتفع شود.




اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
اقای میرزایی .اقای قنبری تمام ایوان بسیج کرد رای بیاری رای خودتم اوردی پس چرا به فکر کار برای اشتغال جوانان ایوان نیستی.دیگه مشکل تو امینی حل شد .چرا هر طرح یا بودجه میتد خارج از حیطه ایوان هست.مگا ما جز استان ایلام نیستیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
با سلام خدمت شما، جواب دکتر میرزایی خواهش می کنم به داد کارگران شرکتی پتروشیمی هم باشید به خدا با این حقوق ماه یه تومن جز شرمندگی برای زن وبچه ام نیست آخه چرا نصف حقوق ما رو پیمانکار باید ببره مگه قرار نشد پیمانکار حذف شه و دولت مستقیم با ما قرار داد ببنده تورو خدا به دادمون برسین ما مسلمانیم ما انسانیم کمک کنید شما که قدرتشو دارید کمک کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار