رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور گفت: مبارزه با کالای قاچاق و مواد مخدر، توسعه امنیت اخلاقی، افزایش دانش و مهارت‌ پلیس و پیشگیری از سرقت از اولویت های امسال پلیس است.
کد خبر: ۲۷۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، چهاردمین همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری وپاسگاههای استان قزوین روز سه شنبه باحضور سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا، فریدون همتی استاندار، داود محمدی، سیده حمیده زرآبادی و روح الله بابایی صالح در مقر فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزارشد.

سردار محمد شرفی در این مراسم اظهارداشت: امنیت یکی از اصول اساسی و اجتناب ناپذیر زندگی انسانها و بستری مناسب برای رشد و تکامل آنهاست که بدون تامین آن هیچ حرکتی نتیجه بخش نیست.

وی افزود: امنیت در دو بخش فردی و اجتماعی طبقه بندی می شود که امنیت فردی مبنی بر رفتار و اعمال انسانها شکل می گیرد.

سردار شرفی بیان کرد: هیچ نوسازی و تحولی بدون تامین امنیت محقق نمی شود و ما امروز مفتخریم که در تامین امنیت نقش ایفا می کنیم و در توسعه کشور سهیم هستیم.

اعتماد سازی مردم به پلیس تقویت شود

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: مردم باید به پلیس اعتماد کنند و این نیرو را پشتیبان خود در همه کارها بدانند و احساس امنیت و آرامش داشته باشند و انگیزه مشارکت در کارها را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در مسیر خدمت به مردم درست عمل کنیم و موفق باشیم باید دکترین دشمن را بشناسیم و از همه ظرفیت های دفاعی خود هم مطلع باشیم و بدانیم دشمن دنبال چه مسائلی است.

شرفی گفت: یکی از اهداف دشمن در آسیب زدن به نظام اسلامی ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم و مسئولان و در پی آن کاهش نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه است که با هوشیاری نباید اجازه دهیم این توطئه به هدف برسد.

شرفی تامین امنیت را وظیفه ذاتی پلیس دانست و تصریح کرد: در امور اجتماعی امنیت جایگاه گسترده ای دارد و بدون امنیت هیچ اقدامی امکانپذیر نیست.

آگاهی از توطئه های دشمنان ضروری است

رییس پلیس پیشگیری ناجا یادآورشد: دشمن برای ارزش ها و افکار ما هم برنامه دارد اما با توجه به وجود جوانان متدین و انقلابی هرگز به اهدافش دست نخواهد یافت.

رییس پلیس پیشگیری اظهارداشت: عمق استراتژی ایران فراتر از مرزها گسترش داشته و اگر مدافعان در سایر مناطق تحت تجاوز برای دفاع نمی رفتند باید در داخل می جنگیدیم.

وی کاهش نفوذ نظام اسلامی در منطقه را از اهداف استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: استفاده از مولفه های قدرت سخت و نرم در برابر دشمن می تواند حرکت موثری در خنثی شدن توطئه دشمنان باشد.

شرفی اظهارداشت: هر کشوری که از موقعیت جغرافیایی گسترده ای برخوردار بوده و بر آن تسلط داشته باشد از قدرت لازم در برابر دشمن برخوردار خواهد بود و می تواند از خود دفاع کند.

شرفی تصریح کرد: وحدت و همدلی، روحیه دشمن ستیزی و انقلابی گری، اخلاق، شهادت، ایثار و فداکاری و شناخت دشمن از مولفه های قدرت نرم است که باید به آن اهمیت دهیم.

وی اضافه کرد: باید به جایگاهی برسیم تا عدالت قضایی در کشور به طور کامل برقرار شود و تا زمانی که کلانتریها و پاسگاه ها پرونده های محکم و مستند تشکیل ندهند نمی توان انتظار داشت اجرای حکم به طور جدی پیگیری شده و حکم درست اجرا شود.

شرفی گفت: همچنین ارائه ادله صحیح جرم توسط پاسگاه ها موجب صدور حکم عادلانه می شود و نیروهای پلیس باید در این زمینه با دقت عمل کنند.

اولویت های شش گانه ناجا در سال جاری

شرفی با اشاره به الویت های ابلاغی برنامه های نیروی انتظامی در سال جاری عنوان کرد: مبارزه با کالای قاچاق ومواد مخدر، تعمیق و توسعه امنیت اخلاقی، توسعه آموزش ها و افزایش دانش و مهارت‌های پلیس، پیشگیری از وقوع سرقت و کاهش سوانح از محورهای مهم پلیس در سراسر کشور در سال جاری است.

وی بیان کرد:این اولویت ها امسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا استانها همه فعالیتهای خود را در این راستا تنظیم و اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار