فرماندار ملکشاهی بهسازی راه روستایی بلوطستان را با اهمیت دانست و گفت: این محور، شهرستان ملکشاهی را با بخش زرین آباد و شهرستان دهلران متصل می کند.
کد خبر: ۲۷۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسینعلی موسوی روز چهارشنبه در جمع معتمدین و مردم شوهان اظهار کرد: ایل شوهان نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشته و مردم مرزدار این دیار شجاعانه در کنار نیروهای مسلح از کیان نظام اسلامی دفاع کردند و در این راه مقدس شهدای والامقامی را تقدیم آرمان های انقلاب کردند.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی افزود: اکثر امکانات زیرساختی روستای بلوطستان از جمله آبرسانی، احداث مدرسه و دیگر خدمات عمومی در دولت یازدهم اتفاق افتاد.

فرماندار ملکشاهی بهسازی راه روستایی بلوطستان را با اهمیت دانست و گفت: این محور، شهرستان ملکشاهی را با بخش زرین آباد و شهرستان دهلران متصل می کند.

موسوی یادآور شد: توسعه و بهسازی کامل این جاده از جمله آسفالت آن نیازمند اعتبارات ملی است و در سال جاری بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار جهت مرمت و بهسازی این مسیر اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین از روکش آسفالت روستای خوشادول تا محل امامزاده سید محمد ابوچماقین خبر داد و گفت: این محور نیز روکش آسفالت و بهسازی می شود.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: از دو سال گذشته تاکنون اکثر جاده های اصلی شهرستان ملکشاهی روکش آسفالت شده که در چند دهه گذشته این شهرستان بی سابقه بوده است.

شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی شامل دو بخش گچی و مرکزی است که در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

** مجتمع ساحلی گردشگری سد دویرج کلنگ زنی می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دهلران گفت: مجتمع ساحلی گردشگری سد دویرج در این شهرستان همزمان با هفته دولت کلنگ زنی می شود.

فرج فاضلی اظهار کرد: این مجتمع با سرمایه گذاری حجمی 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی در سد دویرج احداث می شود.

وی افزود: این طرح در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان و توسعه اشتغالزایی راه اندازی می شود.

فاضلی از افتتاح آب شرب مجموعه آبگرم و آبرسانی به مجتمع خدماتی رفاهی ابراهیم قتال (ع) همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برای اجرای این 2 طرح نیز 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی از فعالیت 14 کارگاه فعال بخش صنایع دستی در شهرستان خبر داد و ادامه داد: از این تعداد 10 کارگاه از تسهیلات چهار درصد صندوق کارآفرینی امید برای توسعه و تجهیز کارگاه استفاده کرده اند.

فاضلی با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی 10 کارگاه دیگر در این شهرستان تاکید کرد: احیای صنایع منسوخ شده از جمله نمد و جاجیم مالی در دستور کار است.

از 400 اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهرستان تنها 80 اثر در ردیف آثار ملی ثبت شده است که در صورت انجام برنامه بررسی و شناسایی آثار باستانی بدون شک این شهرستان ظرفیت ثبت 200 اثر ملی را خواهد داشت.

** اداره راه و شهرسازی شهرستان بدره فعالیت خود را آغاز کرد
اداره راه و شهرسازی شهرستان بدره در آیینی با حضور نماینده مردم حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران اداره کل راه و شهرسازی ایلام فعالیت خود را بطور رسمی آغاز کرد.

به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این آیین اظهار کرد: راه بعنوان محور اصلی توسعه در هر منطقه ای است و پیشرفت و آبادانی هر منطقه ای مرهون وجود راه های ارتباطی مناسب است.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: کمبودهایی در بخش راه های ارتباطی شهرستان بدره وجود دارد که می طلبد با همکاری همه مسئولان و همت بلند مردم در جهت رفع این کاستی ها نهایت تلاش را بعمل آوریم.

وی به اقدام های انجام شده در محورهای بدره - دره شهر اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته واریانت زرانگوش در جاده ایلام - بدره - دره شهر با هدف رفع نقاط پرحادثه و حذف پیچ های خطرناک این مسیر به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در مورد واریانت چشمه شیرین شهرستان بدره نیز گفت: این پروژه نیز با پیشرفت 85 درصدی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

فرماندار بدره هم در این آیین تلاش و همکاری مجموعه اداره کل راه و شهرسازی ایلام در پیگیری پروژه ها را قابل ستایش دانست و برای کارکنان این اداره کل آرزوی سلامتی وموفقیت کرد.

در این آیین و با حکم مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، حسین میرزایی بعنوان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان بدره معرفی شد.

شهرستان بدره در 87 کیلومتری مرکز استان ایلام تیرماه سال 92 در تقسیمات کشوری به عنوان شهرستان تعیین شد.

پیش از این همه امور مربوط به فعالیت های اجرایی حوزه راه و شهرسازی شهرستان بدره بعنوان بخش زیرنظر شهرستان دره شهر انجام شده است.

** فعالیت 61 نیروی جهادی وزارت بهداشت در دهلران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از فعالبت 61 نفر در قالب گروه های جهادی وزارت بهداشت در شهرستان مرزی دهلران خبر داد.

دکتر علی دل پیشه اظهار کرد: هم اکنون این افراد در تخصص های مختلف اعم از پزشکان، کارشناسان بهداشتی و درمانی و مامایی در قسمت های گوناگون این شهرستان مرزی حضور دارند.

وی افزود: این افراد به مدت یک هفته در روستاهای شهرستان به معالجه بیماران و خدمات رایگان مشغول هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: وزارت بهداشت چهار استان را بعنوان پایلوت فعالیت این گروه ها انتخاب کرد که استان ایلام نیز یکی از این استان هاست و در ایلام شهرستان دهلران برای فعالیت این گروهها انتخاب شد.

دل پیشه گفت: در کنار این گروه پزشکی گروه فرهنگی نیز حضور دارند و اقدامات فرهنگی در کنار خدمات پزشکی دنبال می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار