جلال میرزایی درگفتگوی اختصاصی باتابناک ایلام؛
نماینده مردم ایلام گفت: درست است که با شعار حمایت از دولت به مجلس ورود کرده ایم اما این به معنای چشم بستن بر ضعفها وناکارآمدیهای مدیران دولتی نیست،بلکه معتقدم کمک به دولت در نقد دولت وحذف مدیران ناکارامد است.
کد خبر: ۲۷۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 04 August 2016
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با تابناک ایلام ، بررسی ورفع مشکلات ودغدغه های اصلی مردم را یکی از وظایف نمایندگان عنوان کرد وگفت: درطول دوماه که از عمر مجلس دهم می گذرد حقیقتا حرکتی جدی ازجانب همکاران خودم جهت رفع دغدغه های واقعی مردم را شاهد نبوده ام واین موضوع به یک نگرانی جدی برای اینجانب مبدل شده است.

به گزارش تابناک ایلام،دکتر جلال میرزایی با تشریح بخشی از دغدغه های واقعی جامعه اظهار داشت:در حال حاضر کشور با بحران رکود اقتصادی وبیکاری مواجهه است واین موضوع در حال تسری به بخش های مختلف جامعه است ،در عین حال این بحران در  استان ایلام بخاطر نداشتن صنایع مهم وعقب ماندگی تاریخی ملموس تر است .

جلال میرزایی ادامه داد: در نقاط مختلف استان ،خانواده هایی هستند  که دربین  آنها2تا3جوان تحصیلکرده بیکار وجود دارد واینک اشتغال آنان به یک مطالبه جدی از نمایندگان مبدل شده است ومردم از نمایندگان ودولت اصلاح طلب انتظار دارند ،در جهت رفع این مشکل حرکت نموده وبا اصلاح در ساختارهای اقتصادی مسیر رفع مشکلات ودغدغه های مردم را همواره کنند اما در طول این مدت حرکتی امیدوار کننده از همکاران خود شاهد نبوده ام.

نماینده حوزه شمالی استان افزود: مسئولین کشور یاد گرفته اند  که مسایل ومشکلات را خیلی زیبا بیان کنند ودر نشستها وجلسات به خوبی آنها را تشریح وتبیین نمایند اما در میدان عمل راهکاری جدی برای حل این مشکلات ندارند!واین موضوع در سطوح مختلف مدیریت کشور به وضوح قابل مشاهده است.

جلال میرزایی تصریح کرد:اگر همه قبول دارند که مسایل اقتصادی وبیکاری دو مشکل اصلی مردم هستند ،پس چرا برای حل آنها تصمیم درستی اتخاذ نمی شود؟بارها مشاهده می شود مشکلات به خوبی بیان شده اما در حین تصمیم گیری ،تصمیماتی اتخاذ می شود که هیچ نقشی در رفع این دغدغه ها وکاهش آلام ورنجهای مردم ندارند.

میرزایی درادامه خاطر نشان کرد: انتظار بنده از مجلس جدید این است که به سمت رفع مشکلات ودغدغه های اصلی مردم حرکت کنند و خود را درگیر مسایل سیاسی وحاشیه ای روزمره  نکنند
ما که از کم وکیف مشکلات مردم اطلاع داریم واز سویی مردم هم بعنوان نماینده به ما اعتماد کرده اند ،چرا نباید به سمت رفع مشکلات و کاهش دغدغه های مردم گام برداریم؟دولت برای رفع این مشکلات چکار کرده است؟متاسفانه مشاهده می شود نشست وبرخواستها به این سمت نیست.

نماینده مردم ایلام گفت: دولت برای کاهش مشکلات اقتصادی اخیرا دولایحه اقتصادی به مجلس تقدیم کرده است ،اگر واقعا نمایندگان مجلس در بیان اهداف خود صادق بوده ومصمم به  رفع مشکلات اقتصادی مردم هستند،چرا باید حتی یک فوریت لایحه مهم منطقه آزاد تجاری مهران که تصویب آن می تواند بخش عظیمی از مشکلات استان محروم ایلام رامرتفع نماید با حداقل ارا به تصویب برسد؟ اینجاست که باید به صداقتها برای رفع مشکلات مردم تشکیک کرد.

میرزایی درادامه بیان داشت:متاسفانه یاد نگرفته ایم مسایل ملی را از تعلقات قومی وقبیله ای جدا کنیم ، یاد نگرفته ایم که ملی فکر کنیم !اگر مسایل ومشکلات اقتصادی مناطق مرزی حل نشود باید فردا روزی شاهد جذب جوانان بیکار این مناطق به گروهکهای تکفیری باشیم واین ظلمی نابخشودنی در حق مردم این مناطق ونظام محسوب خواهد شد.

جلال میرزایی درادامه گفت:در بحث ایجاد مناطق آزاد ،صادرات اولویت دارد اما در کنار صادرات ،مقدار جریی واردات توسط مردم محروم این منطقه صورت بگیرد چه اشکالی به بار خواهد آورد؟نباید به مناطق محروم ومرزی با عینک سیاسی نگریسته شود ،بلکه بانگاه محرومیت زدایی بایستی بدنبال تصویب طرحهایی برای شکوفایی این مناطق بود.

نماینده مردم ایلام با توجه به ترکیب مجلس شورای اسلامی و تعامل با دولت گفت:با همکاران ودوستان خودم در فراکسیون امید رایرنی های فشرده ای داشته ام که به سمت رفع مشکلات مردم حرکت کنیم،اگر وزیری در رفع مشکلات مردم ناکارآمد است ،نبایستی به اسم  همفکر بودن وتنها بخاطر حمایت از دولت براحتی از کنار چنین وزرایی گذشت اما در حقیقت عزل چنین وزیری بمعنای حمایت واقعی از دولت است.

میرزایی افزود: درست است که با شعار حمایت از دولت به مجلس ورود کرده ایم اما این به معنای چشم بستن بر ضعفها وناکارآمدیهای مدیران دولتی نیست،بلکه معتقدم کمک به دولت در نقد دولت وحذف مدیران ناکارامد است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شوذای اسلامی ادامه داد:لازمه رفع مشکلات مردم وکسب نتیجه ملموس ،اصلاح ساختارهای کشور است ،تا ساختارهای کشور اصلاح نشوند نباید انتظار کارکرد واقعی ودرستی از آنها داشت.،سازمان وساختار برای کار وخدمت است اما چون نگرش مثبتی در آنها وجود ندارد ،غلط عمل کرده وفاقد خروجی لازم هستند.

میرزایی در ادامه تجدید نظر در روند تصویب قوانین را خواستار شد واظهار داشت:مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی چاره ای جط حرکت به سمت مسایل اساسی جامعه ندارد،مجلس بایستی از تصویب ووضع قوانین پرتعداد اجتناب کرده ووضع قوانین بایستی با حساسیت وکارشناسی ،آن هم در پروسه زمانی سه تا چهار ماهه ای صورت پذیرد.

جلال میرزایی در پایان گفت: ایلام امروز نیازمند مدیریت یکپارچه وتوسعه گراست که دغدغه اش توسعه همه جانبه استان باشد،گرچه در طول سالهای اخیر کارهایی در دست انجام است اما این میزان کار کامل نیست ولازم است دراین راستا با جدیت بیشتر وبا هم اندیشی به فکرتدوین سند توسعه ایلام باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار