دکتر جلال میرزایی درنشست هم اندیشی بااعضای شورای شهرایلام؛
نماینده مردم ایلام گفت:دنبال انجام کارهای نمایشی وتبلیغاتی برای رای آوردن در چهار سال آینده نبوده و نیستم ؛بلکه می خواهم به سمتی حرکت کنم که درتعامل با مدیران ارشد کشور ،گره ای از مشکلات مردم را باز نمایم، دراین شرایط می توان با وجدانی آسوده ادعای مردمی بودن داشت .
کد خبر: ۲۷۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 05 August 2016
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام در جریان مسایل ومشکلات حاکم بر شهر ایلام قرار گرفت ،در این نشست اعضای شورای شهر ،دیدگاهها ودغدغه های خود را در خصوص مدیریت شهر مطرح نموده وپیگیری رفع مشکلات پیش رو در مدیریت شهر ایلام را خواستار شدند.

به گزارش تابناک ایلام،در ابتدای این نشست اعضای شورای اسلامی شهر ایلام به طرح دیدگاههای خود درخصوص مدیریت مطلوب شهر ودغدغه ها ومسایل  موجود در سرراه بهبود وضعیت خدمات شهری در این شهر پرداختند.

کاهش اختیارات اعضای شورای شهر،نبود منابع کافی برای افزایش خدمات رفاهی وعمرانی شهرایلام،تصویب طرح بازنگری شهرایلام بدون اطلاع اعضای شورای شهر،سهم ناچیز ایلام از مدیریت کشور،پررنگ بودن مباحث قومی در انتخاب مدبران،تجدیدنظر درشرایط انتخاب شهردار وافزایش اعتبارت شهر ایلام از جمله موارد ودغدغه های مطروحه اعضای شورای شهر ایلام دراین نشست بود.

در ادامه این نشست نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تایید مسایل ومشکلات اعتباری وسایر دغدغه های اعضای شورای شهر ایلام اظهار کرد:هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وهم اعضای شورای شهر، بدلیل وظیفه سنگینی که به آنها محول شده است بایستی در قبال دغدغه های مردم حساس بوده ودر رفع آنها گام بردارند.

دکتر جلال میرزایی کمبود اعتبار را چالشی جدی در روند اجرای طرحهای شهری عنوان کرد وگفت: متاسفانه در خلال سالهای اخیر بدلیل مشکلات مستولی شده در اقتصاد کشور،شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات درحوزه های مختلف خصوصا عمرانی بودیم که این موضوع خصوصا در استان ایلام پررنگ تر جلوه نموده است.

نماینده حوه شمالی استان افزود:با توجه به وضعیت حاکم بر معیشت واقتصاد شهروندان ایلامی،مردم حتی در  پرداخت عوارض شهری با مشکل مواجهه هستند واین موضوع با توجه کاهش اعتبارات تخصیصی به شهر ایلام ،تحمیل مسایل ومشکلات جدی به شهر را بدنبال داشته است.

میرزایی تامین منابع پایدار شهری را تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی عنوان کرد وگفت:با توجه به منابع عظیم وسرشار نفت وگاز استان،باید تمهیداتی اندیشیده شود که سهم استان از منابع نفتی اخذو بصورت مستقیم در خدمت عمران وتوسعه شهرداری های استان قرار گیرد،قطعا اجرایی شدن این موضوع، باعث  بی نیازی شهرداری ها از بودجه دولتی ورونق وشکوفایی شهرها خصوصا مرکز استان خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی یکی دیگر از ظرفیتهای استان را زائرین عتبات عالیات واربعین معرفی وخاطرنشان کرد: وجود مرز بین المللی مهران وانتخاب استان ایلام بعنوان مرز اصلی تردد زائرین عتبات عالیات واربعین حسینی ،ظرفیت عظیم اقتصاد گردشگر محور را دراختیار استان قرارداده است اما باتوجه به سوء مدیریتها ونوع  نگاهی که به مقوله زائر وجود دارد ،تاکنون این ظرفیت نتوانسته است درخدمت توسعه استان قرار بگیرد.

نماینده استان لازمه اقتصادی شدن ظرفیت زوار عتبات عالیات را تغییر نگاه به زائرین دانست وتصریح کرد:علیرغم اینکه در طول سالیان اخیر تبلیغات فراوانی در خصوص زائرین عتبات وعالیات واربعین صورت گرفته است اما تاکنون بجز هزینه هایی که به استان تحمیل شده ،فایده ومنفعتی برای استان بدنبال نداشته است که لازمه اقتصادی شدن و کسب منفعت از این ظرفیت تغییر نگاه به مقوله زائرین است.

میرزایی درادامه این بحث افزود: تا زمانیکه نگاه رایج به مقوله زائر بر مردم ودستگاههای استان حکفرماباشد، نمی توان بجز تحمیل  هزینه های ناشی از تردد زوار ،عایدی ومنفعتی برای استان متصور بود،نگاه اقتصاد محور به مقوله زائر می تواند در بهبود شرایط موثر واقع شود واین موضوع بایستی در دستور کارجدی قرار بگیردکه چکار کنیم زائر برای ایلام ومهران منفعت داشته باشد؟

نماینده ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی دیگراز راههای که می تواند درتامین منابع پایدار  برای شهرهای ایلام ومهران مفید واقع شود ،اختصاص بخشی از عوارض سهم  سازمان حج وزیارت به تقویت زیرساختهای شهری ایلام ومهران است که باید این موضوع به جد پیگیری شود وبعنوان یک منبع مالی ثابت برای شهرداری های ایلام ومهران مدنظر باشد.

میرزایی در  ادامه به موضوع انتخاب شهردار ایلام پرداخت وگفت : اینکه فکر کنیم لایحه انتخاب شهردار شهرهای بزرگ ومراکز  استانها با قانون اختیارات شوراهای اسلامی منافات دارد درست نیست ،زیرا در بسیاری از کشورهای مترقی شهرداران با رای مستقیم مردم انتخاب شده واین موضوع خللی در اختیارات نظارتی اعضای شورا ایجاد نمی کند.

نمانیده استان گفت: در انتخاب شهردار جدید ایلام،نگاه نباید براساس مدت زمان باقی مانده باشد بلکه کسی را انتخاب کنید که اعضای شورای اسلامی دور جدید نیز به تصمیم وانتخاب شما صحه بگذارند،هر اندازه که مدیریتها با ثبات باشند به همان اندازه برای شهر وشهروندان آسایش و اعتماد به ارمغان خواهند آورد.

میرزایی افزود:به هرحال اعضای  شورای شهر براساس تصمیمی که قانون در اختیار آنها گذاشته عمل نموده  واین تصمیم آنان قابل احترام است،اماباتوجه به حساسیتها وترکیبی که در شهر ایلام وجود دارد،در انتخاب شهردار جدید بنحوی عمل شود که این حساسیتهایی که برای همه ماهم  قابل لمس است لحاظ شود.

نماینده استان گفت: شهردار جدید ایلام باید  براساس مولفه های تخصص ،تعهد ،تحصیلات ومقبولیت اجتماعی گزینش شود ،پیشنهاد می کنم فردی را انتخاب نمایید که ضمن برخوردار بودن ازمولفه های فوق ،دنبال اعتبار بخشی به شهردار ی باشد نه اینکه از این منصب بدنبال کسب اعتبار برای خویش باشد.

میرزایی در ادامه گفت:شهردار ایلام با وجود کمبود منابع ،راه سختی را در پیش خواهد داشت که لازم است با تعامل وهمکاری بخشی از این سختیها را کاهش دهیم، همه وظیفه داریم با همراهی وهمدلی درجهت خدمت به مردم شهرمان از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

دکتر میرزایی به اعضای شورای شهر توصیه ای هم داشت وگفت: به اعضای شورا توصیه می کنم در انتخاب شهردار ایلام هیچ سفارش وواسطه ای  را نپذیرید وتنها براساس منافع مردم تصمیم گیری نمایید،فردی که دنبال واسطه باشد را هرگز برای این منصب انتخاب نکنید زیرا معتقدم فردی که از طریق واسطه دنبال تصدی پستهای مدیریتی باشد ، منفعت شخصی رافدای  منافع مردم وشهرخواهد نمود ،بی شک افرادی که به سختی حاضر به پذیرش مسئولیت باشند هیچگاه بدنبال منفعت طلبی وکسب اعتبار از مسئولیتهای دولتی نخواهند بود.

میرزایی افزود:معتقدم این جایگاهی که در نتیجه انتخاب واعتماد از مردم کسب کرده ایم  را نباید هزینه هرکاری بکنیم ،اگر در اجرای برنامه ها وانجام وظایف نگاهها درست ،دقیق ومنطقی باشد دراین صورت اعتماد مردم حفظ خواهد شد ،یقینا حفظ این اعتبار وجایگاه واعتماد مردم کارسختی نخواهد بود.

نماینده استان درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:به اعتقاد بنده روش جاری دردیدارهایی که با مردم صورت می گیرد ،بدلیل نوع نگاه مردم ایلام  به وظایف نماینده سم مهلکی است؛ چون اغلب مردم دراین دیدارها پول وکار می خواهند اما از سویی منابعی برای تامین این مطالبات گسترده در اختیار نماینده قرار ندارد وعدم تامین آن نیز دلخوری وسرخوردگی مردم را بدنبال خواهد داشت .

میرزایی ادامه داد: برای پیشگیری از یاس وسرخوردگی مردم باید در سبک فعلی تجدید نظر شود ،مردمی بودن به این معنا نیست که باغفلت از وظیفه اصلی نمایندگی  ،دائم در بین مردم حضور داشته ومبادرت به دریافت نامه هایی از مردم بکنیم اما از سویی توان پاسخگویی به  این حجم مطالبات ونامه ها را نداشته باشیم ودرواقع نتوانیم کاری برای مردم انجام بدهیم.

دکتر جلال میرزایی درپایان گفت: دنبال انجام کارهای نمایشی وتبلیغاتی برای رای آوردن در چهار سال آینده نبوده و نیستم بلکه می خواهم به سمتی حرکت کنم که درتعامل با مدیران ارشد کشور مشکل ؛گره ای از مشکلات مردم را را باز نمایم، دراین شرایط می توان با وجدانی آسوده ادعای مردمی بودن داشت .




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار