هرچند بیش از پنج سال از تبدیل بدره به شهرستان می گذرد اما متاسفانه این شهرستان از برخی امکانات مناطق شهری از جمله استقرار برخی ادارات و یا نمایندگی ادارات محروم است که این امر مشکلات فراوانی را برای ساکنین این شهرستان به وجود آورده است.
کد خبر: ۲۷۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 August 2016
هرچند بیش از پنج سال از تبدیل بدره به شهرستان می گذرد اما متاسفانه این شهرستان از برخی امکانات مناطق شهری از جمله استقرار برخی ادارات و یا نمایندگی ادارات محروم است که این امر مشکلات فراوانی را برای ساکنین این شهرستان به وجود آورده است.


چند سال از تبدیل بدره از توابع استان ایلام به شهرستان می گذرد اما متاسفانه این شهرستان از برخی امکانات مناطق شهری از جمله استقرار برخی ادارات و یا نمایندگی ادارات محروم است.

به گزارش تابناک ایلام؛ شهرستان بدره در استان ایلام در سال ۱۳۹۰ با پیگیرها و رایزنی هایی مورد بررسی وزارت کشور قرار گرفت و در دی ماه سال ۱۳۹۰ توسط کارشناسان تقسیمات کشوری تأیید و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شد و این مهم در جلسه هیئت دولت (یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲) به تصویب رسید و بدره رسماً شهرستان شد.


بدره محروم از امکانت شهری

یکی از شهروندان بدره ای  می گوید :نبود نمایندگی برخی ادارات دراین شهرستان سبب  بروز مشکلاتی برای مردم این شهرستان شده است .


مجید عزتی ادامه می دهد: بدره فقط اسما به شهرستان تبدیل شده است و از امکانات شهری محروم است به طوری که ساکنین این شهرستان برای انجام برخی کارهای اداری از جمله کارهای ثبتی و دادگاهی مجبورند به شهرستان دره شهر مراجعه کنند .


وی می افزاید: در برخی موارد ممکن است برای انجام کارهای اداری در یک روز دو الی سه مرتبه به شهرستان دره شهر مراجعه شود که علاوه بر صرف وقت هزینه های تردد را نیز در پی دارد .


عزتی می گوید: از مسئولان زیربط می خواهیم جهت رفع مشکلات این شهرستان وارد عمل شوند و هرچه سریعتر نسبت به استقرار ادارات در شهرستان بدره اقدام کنند .

مستقر شدن ادارات شهرستان بدره

فرماندار بدره با بیان اینکه دو سال از تبدیل شدن بدره به شهرستان می گذرد وبرخی ادارات در این شهر مشغول فعالیت هستند، می گوید: متاسفانه نبود برخی ادارات در این شهرستان به یک مشکل اساسی برای مردم این شهرستان تبدیل  شده است.


سیروس مرادحاصلی اظهار می کند: اکثر ادارات دراین شهرستان مستقر هستند اما برخی ادارات از جمله دادگستری، ثبت اسناد، بنیاد مسکن ، اداره کار، هلال احمر متاسفانه در بدره مستقر نشده اند.


وی می افزاید: برای فعالیت این ادارات نیاز است که ادارات کل استان با استقرار آنها موافقت کنند و یک سری چارت سازمانی نیز در این خصوص تنظیم و ارائه می شود که برخی ادارات چارت را نیز دریافت کرده است اما با این وجود حاضر به شروع فعالیت نشده اند.

بدره در انتظار همکاری ادارات

فرماندار شهرستان بدره تصریح می کند: بیش از ۳۰ اداره در این شهرستان مشغول فعالیت است که ۲۰ اداره از همان ابتدا در بدره مستقر بودند و مدتی است ۱۰ تا ۱۲ اداره در این شهرستان مستقر شده اند و برخی از نمایندگی ادارات به اداره کل ارتقاء یافته اند.

مرادحاصلی اضافه می کند: با برخی ادارت کل استان در حال رایزنی هستیم که هرچه سریعتر نسبت به احداث اداره مذکور در این شهرستان اقدام کنند و قول مساعد داده اند نسبت به استقرار ادارات یا نمایندگی ها در این شهرستان اقدام کنند.


وی با اشاره به عدم همکاری برخی ادارات با این فرمانداری، افزود: از مدیران کل ادارات استدعا داریم برای رفع مشکلات مردم این شهرستان با این فرمانداری همکاری لازم را داشته باشند و نسبت به استقرار ادارات این شهرستان در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند. 


مرادحاصلی در پایان تصریح می کند: تشکیل ادارات در این شهرستان از خواسته های به حق مردم این شهرستان است و بدون شک تحقق این امر می تواند به کاهش رفت و آمدهای مردم به شهرهای مجاور منجر شود و صرفه جویی در هزینه و وقت مردم را در پی داشته باشد.

پیگیری مستقر شدن ادارات در شهرستان بدره

شادمهر کاظم زاده نماینده مردم بدره، دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس نیز در این ارتباط به می گوید: برای استقرار شدن دستگاه های اجرایی در شهرستان بدره رایزنی هایی انجام شده و به زودی چهار دستگاه های اجرایی دیگر در شهرستان فعالیت خود را آغاز می کنند.


وی می افزاید: به تازگی اداره راه و شهرسازی در شهرستان مستقر شده است که با توجه به نیاز راه های ارتباطی شهرستان بدره به توسعه، استقرار این اداره ضروری بوده است.


وی عنوان می کند: شهرستان تازه تاسیس بدره یکی از قطب های کشاورزی استان ایلام است که تلاش می شود از ظرفیت سد سیمره در این شهرستان برای اشتغال جوانان استفاده شود.


کاظم زاده اظهار می کند: هم اکنون طرح های بسیار خوبی در بخش پرورش ماهی در قفس در این شهرستان شکل گرفته و در آینده نزدیک نیز با تخصیص آب سد سیمره به اراضی کشاورزی شهرستان شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان خواهیم بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار