مدیر جهاد کشاورزی چرداول با بیان اینکه این 2 نوع رقم گوجه فرنگی از بازار پسندی بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: مشکلی برای فروش محصول وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 09 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اقبال گراوندی اظهار کرد: در اراضی آبی شهرستان چرداول 2 نوع محلی و ورامینی گوجه فرنگی کشت شده که از بازار پسندی بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش یک هزار و 200 تن گوجه فرنگی مرغوب به ارزش ریالی 24 میلیارد ریال از این میزان اراضی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

گراوندی با بیان اینکه این 2 نوع رقم گوجه فرنگی از بازار پسندی بالایی برخوردار هستند، تاکید کرد: مشکلی برای فروش محصول وجود ندارد.

وی از اشتغال 120 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر بصورت غیر مستقیم در بخش برداشت این محصول خبر داد و یادآور شد: این محصول به بازار ایلام و برخی استان ها و شهرهای همجوار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی چرداول از اختصاص 10 هکتار از اراضی آبی این شهرستان به کشت انواع سبزی نیز خبر داد و گفت: این محصولات کاملا ارگانیک هستند و برای آبیاری آن از آب چاه استفاده می شود.

گراوندی اضافه کرد: از این مقدار سطح کشت هشت هکتار در آسمان آباد و مابقی در دیگر نقاط شهرستان است و به خاطر حاصلخیز بودن خاک و استفاده از آب چاه با استقبال خوب مردم در خرید محصول مواجه شده است.

وی پیش بینی کرد بیش از 200 تن سبزیجات متنوع از این مزارع برداشت و برای فروش روانه بازار شود که ارزش ریالی آن 6 میلیارد ریال است و زمینه اشتغالزایی 70 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می کند.

وی افزود: 61 واحد پرورش مرغ گوشتی نیز در این شهرستان فعالیت دارند و سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت سفید در این واحدها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گراوندی اقدام های انجام شده مدیریت جهاد کشاورزی چرداول را ارائه مشاوره ای ترویجی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، بازدید از مزارع در زمان کاشت، داشت و برداشت و توزیع نهاده های کشاورزی اعلام کرد.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد، این شهرستان با بیش از 52 هزار هکتار اراضی آبی و دیم از قطب های مهم کشاورزی بویژه تولید برنج محلی عنبر بو در استان ایلام است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار