رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: گرمای هوا در نقاط مختلف استان ایلام تا اواسط هفته آینده همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۷۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵ 09 August 2016

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: گرمای هوا در نقاط مختلف استان ایلام تا اواسط هفته آینده همچنان ادامه دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛مجتبی میهن پرست اظهار کرد: به علت استقرار سامانه پر ارتفاع در جو همچنان هوای استان در وضعیت گرم و دمای بالا قرار دارد.

وی افزود: در روزهای اخیر دمای هوای شهرستان های مهران و دهلران در گرم ترین ساعات شبانه روز بین 49 تا 50 درجه سانتیگراد و دمای شهرایلام نیز بین 39 تا 40 درجه سانتیگراد رسیده است.

وی یادآور شد: انتظار می رود میانگین دمای هوا و گرما در مناطق گرمسیری از 48 درجه و نقاط معتدل و سردسیر از 38 درجه سانتیگراد پایین تر نیاید ولی امکان افزایش دما فراتر از این مقادیر وجود دارد.

میهن پرست در باره پدیده ریزگردها هم گفت: هرچند توده هایی در بیابان های کشور عراق شکل گرفته است، اما این توده از غلظت زیادی برخوردار نیست و در صورت ورود به کشور احتمال دارد مناطق جنوبی استان نزدیک به مرز عراق را به شکل رقیق و ضعیف درگیر کند.

وی افزود: به علت وجود الگوی جوی پرارتفاع و ایجاد گرما، این الگو نقشی در انتقال گرد و غبار از سمت کشور عراق به مرز ایران را ندارد و به همین جهت در طی هفته های اخیر شاهد آسمانی پاک و صاف هستیم.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ایلام در خصوص وزش باد هم اظهار کرد: در برخی نقاط استان شاهد وزش باد فصلی و منطقه ای هستیم که گاهی اوقات به صورت مقطعی وزش آن شدت می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار