«خراسان شمالی ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد»؛ این سخن استاندار، بدون تعارف مصداق ضرب المثل«جانا سخن از زبان ما می گویی» می باشد.
کد خبر: ۲۷۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 10 August 2016
«خراسان شمالی ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد»؛ این سخن استاندار، بدون تعارف مصداق ضرب المثل«جانا سخن از زبان ما می گویی» می باشد. خراسان شمالی با ظرفیت وپیشینه ای که دارد برگزاری جشنواره بین المللی رضوی شایسته آن و استحقاقی است که شرایط این خطه سرسبز وگنجینه معرفت ها و فرهنگ ها همراه خود دارد. واقعیت این است که امسال در برگزاری دهه کرامت، چراغ ها روشن تر شده به خصوص این که اقدامات موثرتری از سوی رئیس جشنواره سراسری رضوی در این امر دیده می شود. حضور استاندار در تالار شمس وتماشای تئاتر«دقایقی با رضا» نشان از اهتمام «صالحی» در این خصوص دارد وشاید همین امر باشد که چهره مصمم تری را از دست اندرکاران به ظهور رسانده است. البته نباید فراموش کرد که با وجود اهالی هنر در استان وآثار بسیاری از آن ها که فرا استانی وافتخار آفرین است اقتضا دارد که تصمیم گیرندگان جشنواره در مرکز به این سخن استاندار جامه عمل بپوشانند و استان فرهنگ پرور وگنجینه معرفت ها از این موهبت محروم نشود. البته با شناختی که از استاندار داریم مطمئنیم «صالحی» می تواند حق را به حق دار برساند وانتظار افکار عمومی به خصوص هنرمندان هم از استاندار همین است. بدیهی است تصمیم گیرندگان هم در صورتی که به این اعتماد برسند که استان شایستگی این موهبت را دارد دریغ نخواهند کرد.بالاخره حضور «صالحی » در تالار شمس، خداقوتی بود که به هنرمندان واهالی فرهنگ و ارشاد اسلامی داد ومهم تر این که نشان از تصمیم جدی او در احقاق حق استان دارد.
استاندار: جشنواره  تئاتر رضوی ظرفیت بین‌المللی شدن  را دارد
خراسان شمالی ظرفیت برگزاری جشنواره  رضوی را  در بخش بین الملل دارد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ استاندار خراسان شمالی که در سومین روز از جشنواره تئاتر رضوی، با حضور در تالار شمس بجنورد، به تماشای نمایش «دقایقی با رضا» نشست، در حاشیه این  نمایش با اشاره به این که از طریق هنر می توان فرهنگ جامعه را ارتقا داد، گفت: با برگزاری جشنواره هایی همچون تئاتر رضوی می توان فرهنگ جامعه را غنی کرد.وی برگزاری این جشنواره را در استان در ریشه دار شدن هنر در استان موثر دانست و اظهار امیدواری کرد: جشنواره تئاتر رضوی بتواند در راستای رشد و بالندگی هنر استان نقش موثری ایفا کند. «محمد رضا  صالحی» در خصوص اضافه شدن بخش بین الملل به جشنواره تئاتر رضوی با بیان این که امسال بخش نمایش نامه نویسی به این جشنواره اضافه شده است و افزودن بخش های دیگر، نیازمند کار کارشناسی است، تصریح کرد: بعد از اتمام جشنواره با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی برای ارتقای جشنواره تئاتر رضوی از سطح ملی به بین المللی اقدام خواهیم کرد زیرا خراسان شمالی دارای توانمندی و ظرفیت های بالقوه ای در بخش بین الملل  است.وی با اشاره به این که این جشنواره سعی در معرفی و شناساندن فرهنگ رضوی به وسیله تئاتر دارد و در ارتقای فرهنگ اعتقادی مردم تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: استانداری خراسان شمالی قطعا حامی مالی و معنوی جشنواره خواهد بود.وی با بیان این که در بخش اجرایی جشنواره در هر قسمتی استان مایل به کمک بیشتر است، تاکید کرد: دبیری جشنواره نیز باید به نیروهای بومی استان واگذار شود. بر اساس این گزارش، یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از ١٥ مردادماه جاری آغاز شده است و امروز با  معرفی نفرات برتر  به کارخود پایان می دهد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار