نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام وامام جمعه ایلام گفت: وظیفه مسؤولان در اجرا و اقدام و عمل به شعار سال این است که ابتدا با آسیب‌شناسی اقتصادی معضل و مشکلات اقتصادی را تبیین کنیم تا به کارها پرداخته شود. اولین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از ورود بی‌حد و حصر کالای قاچاق بوده و کالای قاچاق در متلاشی کردن اقتصاد و تولید داخلی بسیار تأثیرگذار است.
کد خبر: ۲۷۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 12 August 2016

به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: شهدا، جانبازان و آزادگان نماد عزت ایران هستند و برجام و توافق هسته‌ای هیچ عزتی به عزت و عظمت ملت ایران اضافه نکرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت:‌ رهبر معظم انقلاب سال جدید را مجدداً به مقوله اقتصاد مقاومتی اختصاص فرمودند و معمولاً معظم‌له به نکات برجسته، موانع و خلاء‌های مورد نیاز کشور اشاره می‌کنند و خواهان رفع این موانع هستند.

وی ادامه داد: البته سال‌های گذشته نیز هر یک به شعاری مزین شد، پس باید به این موضوع توجه داشت که تا کنون در این رابطه چه فعالیتی داشته و چه برنامه‌ای را باید انجام دهیم که تا کنون عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با اشرافیت کامل که نسبت به مسائل مهم کشوری دارند، شعار امسال را به اقتصاد مقاومتی اختصاص فرمودند. به نظر می‌رسد علت تامه این نامگذاری این است که به همه مسؤولین گوشزد و تذکر دهند که در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت‌ها از مرحله شعار روی کاغذ پرهیز کنند و به میدان اقدام و عمل قدم گذارند. 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: معظم‌له بارها از عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گلایه دارند. معظم‌له در سخنان سال‌های قبل برای این نکته تأکید داشتند و فرمودند اقتصاد خود را باید با حمایت‌ از بخش تولید داخلی و خصوصی و مصرف تولیدات داخلی مصونیت بخشیم.

لطفی تصریح کرد: تأکید ایشان بر همکاری قوای سه‌گانه خصوصاً قوه مجریه و مساعدت مردم به دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی باید مد نظر همگان قرار گیرد، چرا که اقتصاد مقاومتی یک پاسخ است به اینکه وظیفه ما در این راه چیست. که اقتصادمان را مقاوم کرده و در برابر حوادث، طوفان‌ها و بحران‌های اقتصادی کمترین ضرر را داشته و احتیاج به خارجیان نداشته باشیم.

* ملت و مسؤولان نظام باید قدرشناس شهدا، جانبازان و آزادگان باشند

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به بازگشت آزادگان قهرمان به میهنمان اشاره کرد و گفت:‌ ملت و مسؤولان نظام باید قدردان و قدرشناس شهیدان، جانبازان و آزادگان باشند.

وی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان قهرمان به میهن اسلامی در سال 69، آزادگان را الگوهای صبر و مقاومت در برابر دشمن دانست و اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید درس مقاومت و ایستادگی را از آنان فرا گیرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آزادگان سربلند و شجاع ایران اسلامی با تحمل رنج اسارت در زندان‌های رژیم بعثی تسلیم و تعظیم در برابر متجاوزان و استکبار جهانی را با قدرت و فداکاری و روحیه شهادت‌طلبی رد کردند.

لطفی تصریح کرد: قطعاً پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در عرصه‌های مختلف دستیابی نظام اسلامی به فناوری‌های نوین در بخش‌های مختلف حاصل پایداری ایثارگران، آزادگان و شهدای عزیز است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد:‌ هدایت رهبری، حمایت مردم و فداکاری رزمندگان اسلام پیروزی‌های بزرگ و غرورآفرین را در عرصه‌های دیپلماسی، اقتصادی و سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد، باید روحیه حماسی و دوران دفاع مقدس به عنوان فرهنگ ماندگار به نسل جوان منتقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مهمترین نکات منفی توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اساساً مذاکرات ایران و 1+5 پس از 12 سال پر فراز و نشیب از آغاز مناقصه اتمی که به وضع تحریم‌های متعدد علیه ایران منجر شده بود با این ختم شد که طرفین به توافق نهایی دست یافتند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اولین نکته منفی برجام این است که متأسفانه با وجود تعهد و لغو تحریم‌های مرتبط به برنامه هسته‌ای برخی از تحریم‌های نظامی که قاعدتاً‌ باید بر این اساس لغو می‌شد تاکنون لغو نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار