مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: در راستای توسعه روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از ۳۵ روستای الموت از خدمات طرح هادی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 15 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم حبیبی انبوهی صبح امروز در جریان بازدید از روستاهای الموت اظهار داشت: روستاها محور توسعه هستند و با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت نیز در این مسیر متمرکز شده و تلاش می‌کند تا روستاها به کارکرد واقعی خود بازگردند.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در روستاهای الموت و عدم ارائه خدمات طرح هادی در این روستاها، استانداری قزوین در نظر دارد تا با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال طرح هادی را در این روستاها عملیاتی کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین با بیان اینکه توسعه روستاها تنها وظیفه یک نهاد خاص نیست عنوان کرد: توسعه روستاها زمانی شکل می‌گیرد که تمامی دستگاه‌های اجرایی در حوزه خود توجه لازم به روستاها را داشته و اجرای طرح‌های روستایی را در اولویت امور دستگاه خود قرار دهند.

حبیبی انبوهی همچنین با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن خانه‌های روستایی و احتمال بروز خسارت به هنگام بلایای طبیعی ضرورت دارد تا طرح مقاوم‌سازی نیز در روستاها به طور کامل اجرا شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اجرای طرح‌های مشارکتی در روستاها و ایجاد تعاونی‌های روستایی را در توسعه روستاها بسیار مهم دانسته و گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی روستایی و ایجاد تعاونی‌ها سبب افزایش اشتغال در منطقه و توسعه پایدار می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که با ایجاد اشتغال و توسعه روستاها زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نیز فراهم شده و مهاجرت به شهرها و مشکلات حاشیه‌نشینی ناشی از آن نیز کنترل و برطرف می‌شود.

حبیبی انبوهی بهسازی معابر روستایی را از جمله مصادیق اجرای طرح‌های برشمرد و گفت: این طرح در 35 روستای الموت از جمله مدان، گرمارود، شهرک، اوانک، زوارک، دینه رود و روستاهای دیگر اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار