مدیر شرکت خدمات کشاورزی خراسان شمالی گفت: طرح باشگاه کشاورزان یا طرح 1559 هفته دولت در این استان شمالشرق کشور ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۷۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 17 August 2016
قدم یار لایق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مزایای این طرح اظهار کرد: کسانیکه عضو باشگاه کشاورزان هستند از کارت های اعتباری که در اختیار آنان قرار داده می شود می توانند در زمان مناسب اقدام به خرید سم نهاده های کشاورزی کنند و هیچ دغدغه ای در رابطه با خرید نهاده های کشاورزی نداشته باشند.
وی گفت: کارشناسانی در طرح 1559 هستند که اطلاعات مربوط به کشاورزان را می گیرند و ثبت و به روزرسانی می کنند تا در اختیار کشاورز قرار گیرد.
مدیر شرکت خدمات کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: این اطلاعات به عنوان یک سند قابل استفاده در می آید تا کشاورز هر موقع خواست از آن بهره برداری کند.
لایق با اشاره به مشاوره فنی در حوزه مصرف نهاده های کشاورزی در این طرح افزود: با توجه به آزمایش خاکی که از این بحث گرفته می شود این آزمایش خاک باعث می شود تمام آزمایش های خاک 100 درصد برای کشاورزانی که عضو باشگاه کشاورزان هستند رایگان باشد زیرا که تعداد کمی از کشاورزان این استان یا به علت هزینه های انجام نشده و یا بدون اطلاع آزمایش خاک را انجام دهند که این خود باعث ضرر کشاورزان می شود.
مدیر شرکت خدمات کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولیدات دانش محور مهم ترین بخش در این باشگاه است زیرا که دانش محور کردن این کار باعث می شود که کشاورزی ما مقرون به صرفه شود.
وی از تمامی کشاورزان خواست تا عضو این باشگاه شوند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از 900 هزار تن انواع محصول زراعی تولید می شود.
این استان با جمعیت 925 هزار نفر بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار