امام جمعه قزوین، گفت:‌ بازبینی حوادثی مانند کودتای 28 مرداد نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا سبب شکست خوردن می‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 19 August 2016
به گزارش  تابناک از قزوین، خبرگزاری فارس از قزوین‌، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد ضمن اشاره به آیات صریح قرآن در خصوص اهمیت کمک به دیگر مسلمانان اظهار داشت:‌ کمک به دیگر مسلمانان در کشورهایی مانند سوریه، فلسطین و عراق دستور صریح خداوند در قرآن است که باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در بحث استکبار جهانی باید هوشیار بود چرا که همیشه آمریکایی‌ها و ایادی آنها به دنبال تفرقه‌افکنی و لطمه زدن بوده‌اند به طوریکه همه آنهایی که به آمریکایی‌ها تکیه کرده‌اند روزی از سوی آمریکا کنار گذاشته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد:‌ نمونه این مسئله حکام دیکتاتور در لیبی و عراق بود که روزی از سوی آمریکایی‌ها حمایت و زمانی دیگر پشتشان خالی شد.

عابدینی با اشاره به اهمیت اوضاع منطقه در شرایط کنونی تصریح کرد: طبق دستور خداوند در قرآن همه وظیفه داریم تا یاری‌رسان ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده باشیم ما باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم.

امام جمعه قزوین ضمن اشاره به کودتای 28 مرداد و تشریح آن یادآور شد: ابعاد این کودتا باید مورد بررسی قرار گرفته و ریشه‌های وجودی آن بررسی شود. چرا که با بازبینی تاریخ متوجه می‌شویم عامل اصلی این موضوعات اعتماد بی‌جای برخی همچون مصدق به آمریکا بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار