وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینکه شاهد پیشرفت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد توسعه متوازن در تمامی مناطق کشور حتی نقاط مرزی و محروم باشیم باید نسبت به توزیع امکانات عدالت داشته باشیم.
کد خبر: ۲۸۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 26 August 2016

محمود واعظی روز پنجشنبه در ادامه دومین روز سفر خود به خراسان شمالی در نشست شورای اداری استان ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:خوشبختانه فضای خوبی در این استان بین مسئولان و مردم شکل گرفته که در چنین شرایطی می توان به توسعه و آبادانی بیشتری دست یابد.
وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در راه است، تصریح کرد:لغو تحریم ها، حاکم شدن امنیت، ثبات اقتصادی، همکاری نزدیک بین قوای سه گانه و... از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم است.
به گفته وی ، با شکل گیری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالجاری، این ستاد می تواند نسخه راهگشای مشکلات کشور باشد که در سایه آن طرح های مختلفی تعریف شد که نتایج رشد آن در تمامی زمینه ها قابل مشاهده است.
واعظی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰۰ هزار شغل در سطح استان های کشور با حمایت دولت ایجاد می شود، گفت: نسل سوم و چهارم تلفن همراه در استان های کشور و بویژه در خراسان شمالی گسترش می یابد.
وی با اشاره به اهتمام و توجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خراسان شمالی گفت: ما به دلیل اینکه خراسان شمالی استان نوپایی بوده،، تلاش کردیم تا توجه زیادی به زیرساخت های ارتباطات استان و تامین زیرساخت ها داشته باشیم.
به گزارش ایرنا همچنین در سومین روز هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، طرح ملی تامین اینترنت پرسرعت ۲۳۵روستای خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا ، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این پروژه ها با اشاره به تلاش های دولت در خدمت رسانی به مردم با اولویت مناطق محروم و کاهش شکاف مناطق محروم با مناطق برخوردار کشور گفت: دولت تلاش دارد در تمام روستاهای بالای ۱۵خانوار زیرساخت های دسترسی به اینترنت ، گاز خانگی و سلامت الکترونیکی را فراهم و ایجاد کند.
به گفته وی بر همین اساس ، وزارت ارتباطات اینترنت را به روستاها خواهد رساند و وزارت نفت هم در برنامه ای مشابه برای گازرسانی تمام این روستاها در دست اجردارد و وزارت بهداشت و درمان نیز طرح سلامت الکترونیکی را اجرا خواهد کرد.
واعظی تصریح کرد:این برنامه ها خود حاکی از اراده دولت در خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار و روستاهاست.
وی از جمله مزایای اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را ارایه خدمات الکترونیکی مانند پرونده سلامت الکترونیکی توسط وزارت بهداشت برای شهروندان و روستاییان کشور، کمک به اموزش دانش اموزان و دانشجویان ارتقای اموزش و آگاهی کشاورزان و بهره برداران در روستاها برای کمک به بازاریابی و فروش محصولات و معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی روستاها برشمرد.
استاندار خراسان شمالی هم در این آیین به اهمیت ارتباطات در دنیای امروز اشاره کرد وگفت: امروزه رشد رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر بدون بهره مندی از ارتباطات الکترونیکی میسر نیست.
محمد رضا صالحی با افزودن اینکه در دولت یازدهم شاخص های این استان در این زمینه رشد چشمگیری را شاهدبوده است، از دولت و وزارت ارتباطات خواست برای ارتقای این شاخص ها به میانگین کشوری مساعدت لازم را در اختصاص اعتبارهای لازم به استان داشته باشند.
در پایان این مراسم با اهدای دو دستگاه مودم به دومشترک روستا و برقرری ارتباط زنده ویدیوی بر بستر اینترنت با نماینده شرکت ارایه دهنده اینترنت پرسرعت روستایی در تهران ارتباط ۲۳۵ روستای استان به اینترنت پرسرعت برقرارشد.
همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار ساختمان اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز به بهره برداری رسید.

***هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مردم خراسان شمالی ؛رونمایی از
پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت
در ادامه نشست شورای اداری استان از سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت در خراسان شمالی نیز رونمایی شد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه خدمات الکترونیک اقدامات راهبری بسیاری را در این مسیر انجام داده که خراسان شمالی بعنوان سومین استان کشور پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت امروز رونمایی کرد.
هدف اصلی از راه اندازی این پنجره واحد توانمندسازی و تسهیل گری در کسب وکارهای فعال در این حوزه است
***رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاوردهای دولت در استان
همچنین دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سایت اینترنتی نمایشگاه مجازی دستاوردهای دولت در خراسان شمالی را رونمایی کرد که در آن برخی از طرح های دستگاههای اجرایی استان بارگذاری شده است.
در سومین روز از هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری، استاندار و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی در شهرستان های استان از جمله شیروان، بجنورد و روستاهای استان افتتاح و به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار