مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام؛
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:توسعه پایدار و موزن نیازمند مشارکت فراگیر جامعه در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... است و برای فقرزدایی برنامه مدون فقرزدایی مورد نیاز است.
کد خبر: ۲۸۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 27 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده روز شنبه در آیین اختتامیه جشن طرح تامین مالی خرد با بانکداری پیوندی در استان ایلام اظهار کرد: توسعه باید همه جانبه و در همه ابعاد و موزون باشد در حالی که در کشور ایران توسعه ناموزون بوده است.
 
وی افزود: توسعه پایدار و موزن نیازمند مشارکت فراگیر جامعه در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... است و برای فقرزدایی برنامه مدون فقرزدایی مورد نیاز است.
 
مهرعلیزاده یادآور شد: در میان فقرا و نیازمندان سرمایه ها و استعدادهای زیادی وجود دارد که در صورت فراهم شدن زمینه، توانمندی این افراد شکوفا می شود چرا که رویکرد دولت توسعه موزون همراه با کرامت انسانی است.
 
مدیرکل بهزیستی استان ایلام هم در این نشست اظهار کرد: طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در استان ایلام از سال 92 با تشکیل 300 گروه خودیار و عضویت چهارهزار نفر شکل گرفته است.
 
فرهاد قیصربیگی افزود: این طرح اشتغال زا در 104 روستای استان در حال اجرا است و هر گروه بین 15 تا 20 نفر عضو دارد و این اعضا بدون وثیقه و ضمانت نامه بانکی و در قالب سرمایه های گروهی و اجتماعی از بانک کشاورزی تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 99 درصد اقساط بانکی توسط متقاضیان پرداخت شده، اظهار کرد: 94 درصد این طرح ها توسط بانوان اجرایی شده و 10 درصد اعضا را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند.
 
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: هدف اصلی بانک کشاورزی برای مشارکت در این طرح توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها از روستا به شهر است.
 
هوشنگ حیدرنژادی افزود: این بانک با ارائه خدمات مطلوب، توسعه روستاها و پیشرفت روستاییان و رونق طرح های آنها را با پرداخت تسهیلات مد نظر دارد.
 
این آیین با حضور معاون امور اجتماعی و معاون امور زنان سازمان بهزیستی کشور و معاون مالی موسسه بین المللی مالی خرد (تاک) و جمعی از مسئولان استان ایلام و برخی از گروه های موفق خودیار تحت حمایت اداره کل بهزیستی در محل هتل زاگرس ایلام برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار