تاکنون 300 گروه شناسایی شده که در هر گروه 16 نفر عضو وجود دارد و می‌توان گفت که در استان حدود 4 هزار نفر عضو این گروه‌های هستند.
کد خبر: ۲۸۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 28 August 2016
گروه های خودیار مالی نهادهای" تامین مالی خرد" عضو محور محلی هستند که صاحب سرمایه خود بوده و این سرمایه حاصلِ پس انداز های اعضاست که بطور مرتب و بدون انقطاع ماهانه جمع آوری شده و در جهت تامین وامهای بسیار خرد برای اعضا و یا هرنوع فعالیت در آمد زا که گروه برای تقویت سرمایه خود به آن دست زند بکار میرود . طبعا درآمد های حاصل از فعالیتها و کسب و کار های خرد انفرادی و یا فعالیتهای مشترک چند تن از اعضا نصیب همان افراد میگردد.
 
به گزارش تابناک ایلام،گروه های خودیار نهاد هائی هستند خودجوش و خود انگیخته ولی باید فرایند ومنبعی وجود داشته باشد تا باآگاهی رسانی لازم زمینه برای پبشگام شدن توسط افراد علاقمند را فراهم کرده و سپس راه را برای گرد همایی افرادی که باهم وفاق و همدلی .همسوئی دارند هموارو بدین ترتیب هسته اولیه گروه ها را تشکیل دهد.مراحل بعدی انتخاب همسانان مناسب واحتراز از انتخاب همسانان نا متناسب تا رسیدن به اندازه بهینه اعضاء گروه است.
گروه های خودیار مالی اخیرا در استان ایلام نیز فعال شده ،وافراد خصوصا زنان سرپرست خانوارها با تشکیل گروههای چند نفره ای  ،بخشی از منابع مالی که از طریق صرفه جویی وبهبود الگوی مصرف تامین می شود بصورت منظم وماهیانه جمع آوری نموده واین منابع خرد مالی صرف رفع مشکلات ،خرید مایحتاج وحتی اشتغالزایی نیز می شود.
 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام  در جشن اختتامیه گروه‌های خودیار و برنامه تأمین طرح «خرد مالی» بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه هر گروه شامل 16 نفر بوده که حدوداً 4 هزار نفر در این استان در عضویت این گروه‌ها هستند، اظهار کرد: طرح «خرد مالی» بدون هیچ ‌گونه تشریفات قانونی در قالب چند نفر همسایه، هم قشر و اقوام و غیره تشکیل می‌شوند که این افراد کنار هم جمع شده و با روی هم گذاشتن مبلغ ناچیزی اقدام به فعالیت می‌کنند و اولین سازمانی که به ‌صورت رسمی برای حمایت از این گروه‌ها وارد میدان شده، بهزیستی است.

فرهاد قیصربیگی با بیان اینکه در 10 شهرستان و 104 روستای استان این طرح اجرا شده است، افزود: تاکنون 300 گروه شناسایی شده که در هر گروه 16 نفر عضو وجود دارد و می‌توان گفت که در استان حدود 4 هزار نفر عضو این گروه‌های هستند.

قیصرببگی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی اعضای این گروه‌ها 10 میلیارد ریال است که بانک کشاورزی تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار این گروه‌ها قرار داده است، تصریح کرد: علاوه بر این تسهیلات، چهار هزار و 700 فقره وام به اعضا گروهای طرح «خرد مالی» پرداخت ‌شده و تقریباً 94 درصد اعضای این طرح را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر اینکه بهزیستی در راستای حفظ سلامت اجتماعی در تلاش است، افزود: با نفوذ در روستاها توانسته‌ایم این طرح را به ‌خوبی در بین زنان روستایی پیاده کنیم که نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار