به مناسبت بزرگداشت هفته قزوین، دومین جشنواره قیمه نثار و آش های محلی عصر دوشنبه با هدف احیای غذاهای سنتی و ترویج تغذیه در بوستان ملاخلیلا برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹ 30 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در مراسم برگزاری این جشنواره با اشاره به این نکته که باید فرهنگ استفاده از غذای سالم در جامعه تبیین شود، افزود: این جشنواره در راستای احیای غذاهای سنتی قزوین، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سلامت و معرفی آنها و آشنایی عموم مردم جامعه با طبخ غذای سنتی قیمه نثار در قزوین برگزار شد.
سعید وزیری نژاد، تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 450 نفر خواند و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره خلاقیت و هنر آشپزی خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود:با برگزاری این جشنواره تلاش می کنیم تا ضمن احیاء غذاهای سنتی قزوین زمینه انتقال تجربیات نسل جدید و قدیم را فراهم کنیم.
این مسوول با بیان اینکه در غذاهای سنتی از مواد غذایی سالم و تازه استفاده می شود، تصریح کرد: معرفی غذاهای متنوع، سالم و باکیفیت و بهره گیری از سبزیجات و میوه ها در سبد غذایی نقش مهمی در ارتقای سطح سلامت اعضای خانواده دارد.
قیمه نثار غذای معروف قزوینی ها است که برنج، زعفران، گوشت قیمه شده، زرشک،گلاب، دارچین،پیاز،خلال بادام و پسته مواد آنرا تشکیل می دهند.
این غذا در آیین های مختلف از جمله جشن ها و عروسی ها و مراسم عزاداری مردم قزوین طبخ می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار