مدیرکل اموراقتصادی ودارایی ایلام ازمذاکره با شرکت های از 20 کشور خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان ایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۸۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 31 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی سایه میری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در این مدت منابع بانکی استان از 12 هزار میلیارد ریال به 35 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
 
وی از کاهش نرخ تورم در این استان به زیر 10 درصد براساس آمارهای رسمی نیز خبر داد و افزود: سیاست های اقتصادی دولت و ایجاد ثبات اقتصادی مهم ترین علت کاهش نرخ تورم است.
 
سایه میری با اشاره به مذاکره با شرکت هایی از 20 کشور خارجی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان ایلام تاکید کرد: این شرکت ها از کشورهای چین، هلند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و کویت هستند.
 
وی اظهار کرد: مذاکره های خوبی در این زمینه انجام شده است و می توان گفت در بخش های راه آهن، آزادراه و سد سازی از مرحله جلب سرمایه گذار گذشته و در حال انتخاب بهترین و با کیفیت ترین گزینه سرمایه گذار هستیم.
 
وی ابراز امیدواری کرد: در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های دیگر نیز از جمله پتروشیمی، صنایع پایین دستی، پالایشگاه، نیرو، صنعت و کشاورزی نیز به موفقیت هایی برسیم.
 
وی تاکید کرد: تا حضور ملموس سرمایه گذاران خارجی در استان هنوز فاصله داریم اما پیش بینی ما این است که تا پایان دولت یازدهم تعداد زیادی از طرح ها به مرحله قرارداد و پیاده سازی ماشین آلات برسد که تاثیر شگرفی بر رشد اقتصادی و اشتغال استان و منطقه خواهد داشت.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: در صورت فعال شدن بخش نفت در اقتصاد استان به سومین اقتصاد کشور تبدیل می شویم در حالیکه بدون احتساب بخش نفت در ردیف دو استان آخر کشور قرار داریم.
 
سایه میری اظهار کرد: با احتساب بخش نفت تولید ناخالص داخلی استان به رقم قابل ملاحظه 80 هزار میلیارد ریال خواهد رسید که بدون نفت نصف خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: این نشان از اهمیت نفت در اقتصاد استان دارد و باید دولتمردان در این زمینه توجه جدی تری داشته باشند.
 
وی یادآور شد: تا دو ماه آینده 35 هزار بشکه در روز به ظرفیت استحصال نفت در استان افزوده خواهد شد که در این راستا احداث پروژه های برق خصوصا نیروگاه ها اهمیت اساسی پیدا خواهد کرد.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: در زمینه ورود نفت به اقتصاد استان اگر تنها به خام فروشی اکتفارکنیم با همان معضل گریبانگیر اقتصاد ملی و وابستگی به نفت مواجه خواهیم شد.
 
سایه میری اظهار کرد: فرآوری نفت ارزش بیشتری ایجاد می کند و باید در زمینه شکل گیری فعالیت های مکمل در حوزه نفت و استفاده از جنبه مثبت این حوزه برنامه ریزی شود.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: اصل مترقی 44 قانون اساسی برای کشور برکات و آثار مثبتی به همراه خواهد داشت اما بدلیل فعال و توانمند بودن بخش خصوصی در مناطق کمتر برخوردار تخریب کننده است.
 
سایه میری تاکید کرد: اصل 44 مانع از سرمایه گذاری بخش دولتی است در حالیکه افتادن استان های کمتر توسعه یافته کشور در مدار رونق و پیشرفت نیازمند سرمایه گذاری دولت است.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام گفت: وصول درآمدهای عمومی و اختصاصی این استان در سال 94 نسبت به پیش بینی حدود 5 درصد رشد داشته است.
 
سایه میری افزود: پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد تحقق درآمدی داشتیم و پیش بینی می شود در صورت نبود مانع درآمدهای استان 21 درصد افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: بین 75 تا 80 درصد اقتصاد استان غیررسمی است و در صورتیکه رسمی و آمارپذیر شود درآمدهای مالیاتی استان به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار