رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:دکتر دل پیشه تعداد زایمان طبیعی رایگان در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان را 10 هزار و 545مورد اعلام کرد درحالیکه میزان زایمان باعمل سزارین تنها 12هزار موردبوده است.
کد خبر: ۲۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 31 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر علی دل پیشه با تبریک هفته دولت اظهار کرد: در این مدت 137 هزار و 445 مورد بستری، یک میلیون و 701 هزار و 968 مورد ویزیت عمومی نیز در این مراکز انجام شده است.
 
وی تعداد کل مراجعات سرپایی به مراکز درمانی این استان در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید را 2 میلیون و 951 هزار 961 مورد اعلام کرد و افزود: همچنین 27 هزار و 993 مورد ویزیت فوق تخصص و یک میلیون و 222 هزار ویزیت متخصص نیز در این ایام انجام شده است.
 
دکتر دل پیشه تعداد زایمان طبیعی رایگان در مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان ایلام را که یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ زایمان طبیعی رایگان را 10 هزار و 545 مورد اعلام کرد در حالیکه میزان زایمان با عمل سزارین تنها 12 هزار مورد بوده است.
 
وی به بخشی از طرح های خدماتی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت هم اشاره کرد و گفت: راه اندازی اورژانس و مرکز فوریت 115 شهری لومار، ایجاد بخش سوختگی، کلینیک تخصصی و شش اتاق عمل در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام از جمله این اقدام ها است.
 
به گفته وی، گشایش بخش جدید مراقبت های ویژه، ساختمان دانشکده پزشکی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام و طرح توسعه بیمارستان تک تخصصی زنان در محل بیمارستان آیت الله طالقانی از دیگر اقدام های درمانی این دانشگاه است.
 
وی یادآور شد: راه اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهدای دهلران، راه اندازی مرکز اورژانس بدره و آزمایشگاه مرکز بهداشتی درمانی روستای چشمه شیرین این شهرستان و همچنین بهره برداری از دستگاه سونوگرافی اهدایی خیران در مرکز درمانی ملکشاهی در طول اجرای طرح تحول سلامت در استان اجرایی شده است.
 
دکتر دل پیشه همچنین به برگزاری نخستین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی و هشتمین کنگره اپیدمیولوژی ایران در استان ایلام با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی در اردیبهشت ماه امسال نیز اشاره کرد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار