کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تا پایان فصل برداشت شش هزار تن گوجه محلی با نام بومی ( تماته محلی ) از مزراع استان برداشت و روانه بازارهای مصرف داخلی شود.
کد خبر: ۲۹۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 06 September 2016
 کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: سه هزار تن گوجه محلی از ابتدای فصل برداشت تاکنون روانه بازارهای مصرف استان شده است.
 
 
به گزارش تابناک ایلام؛علی اشرف عبدالهی اظهار کرد: کل زمین های زراعی اختصاص یافته استان به کشت ارقام مختلف گوجه 400 هکتار است که از این مقدار 200 هکتارآن به زیر کشت گوجه محلی رفته است.

وی پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت شش هزار تن گوجه محلی با نام بومی ( تماته محلی ) از مزراع استان برداشت و روانه بازارهای مصرف داخلی شود.

به گفته عبدالهی از هرهکتار 30 تن گوجه محلی برداشت می شود که تاکنون 15 تن از این محصول پرتقاضا در هر هکتار برداشت و به بازار عرضه شده است.

وی افزود: گوجه محلی در شهرستان های ایوان، چرداول، سیروان، ملکشاهی و ایلام کشت می شود و نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش کشت و برداشت داشته است.

کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام یادآور شد: این نوع گوجه محلی کشت شده با توجه به استقبال مردم از آن بیشتر مصرف خام خوری دارد و تمام محصول برداشت شده به مصرف داخل استان می رسد.

عملیات برداشت گوجه محلی از تیرماه آغاز شده و تا آبان ماه ادامه دارد./م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سيروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
با سلام خدمت عزيزان. همه شما و همه ما ميدانيد و ميدانيم كه نام اين نوع گوجه فرنگي از ازل تماته كوردي بوده است. تحريف نام كوردي اين محصول هنر نيست هنر اينست كه نام اين محصول كه بومي استان ايلام و برخاسته از ذائقه و تلاش ساليان دراز ساكنان كورد زبان اين استان است را تبديل به يك نماد و محصول خاص اين استان نماييم. همانند كباب تركي- كباب بختياري- خود گوجه فرنگي( نه گوجه فرهنگي كه در تيتر خبر آورده ايد!!) اينها همه نام محصول مخصوص آن مناطق هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار