رئیس کل سابق دادگستری استان ایلام گفت: میزان فضاهای ساختمانی دادگستری استان 12 سال پیش 27 هزار و 214 متر مربع بود که هم اکنون با افزایش 225 درصدی به 61 هزار و 104 متر مربع رسیده است.
کد خبر: ۲۹۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 07 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روزچهارشنبه درآیین تودیع ومعارفه روسای قدیم و جدید دادگستری استان ایلام اظهار کرد:یکی از اسیب های جاری دو دهه گذشته این استان سطح زیاد خودکشی بود که خوشبختانه آمارها کاهش 12 درصدی میزان خودکشی در این استان را نشان می دهد.
 
وی افزود: بسیاری از پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی با تشکیل شوراهای حل اختلاف و استفاده از توان بزرگان و مصلحان اقوام و قبایل مختلف منجر به صلح و سازش می شود که باید نقش این شوراها در کاهش دعاوی دادرسی روز به روز تقویت شود.
 
استاندار ایلام با قدردانی از تلاش های 12 ساله رئیس کل سابق دادگستاری ایلام یادآور شد: خدمات ماندگار فارس نوری در طول این مدت طولانی هیچگاه از اذهان مردم و مسئولان استان فراموش نخواهد شد و امیدواریم رئیس کل جدید نیز بتواند با تقویت نقاط قوت در راستای رفع مشکلات و نواقص احتمالی گام بردارد.
 
مروارید انتقال زندان مرکزی ایلام با مکان جدید را از نیازهای ضروری مرکز استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های مسئولان قضایی شاهد تکمیل زندان جدید ایلام تا پایان سال جاری باشیم.
 
رئیس کل سابق دادگستری استان ایلام نیز در این آیین گفت: میزان فضاهای ساختمانی دادگستری استان 12 سال پیش 27 هزار و 214 متر مربع بود که هم اکنون با افزایش 225 درصدی به 61 هزار و 104 متر مربع رسیده است.
 
فارس نوری اضافه کرد: عملیات احداث مجتمع قضایی شماره 2 شهر ایلام نیز در فضایی با زیربنایی 12 هزار و 500 متر مربع در حال انجام است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی ادامه داد: تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی از رویکردهای دادگستری استان طی این مدت بوده و هم اکنون شاخص متوسط رسیدگی به پرونده ها از 153 روز در پایان سال 93 به 114 روز در انتهای سال گذشته رسیده است.
 
رئیس کل سابق دادگستری ایلام یادآور شد: پارسال شش هزار و 800 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفت که معادل 27 درصد مجموع پرونده ها وارده بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار