معاون امور استان های صدا و سیما در نشست رشد و تعالی شبکه های استانی در ارومیه گفت: شبکه های استانی باید با 217 شبکه فارسی زبان که ایمان و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته اند، مقابله کنند.
کد خبر: ۲۹۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 07 September 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،دكتر علي دارابي در مراسم گشايش نخستين نشست رشد و تعالي شبكه هاي استاني رسانه ملي در اروميه كه با حضور مديران كل و معاونان صدا و سيماي مراكز استان ها برگزار شد، گفت: امروز ديگر رقابت شبكه هاي استاني به رقابت با يكديگر و شبكه هاي ملي ختم نمي شود، بلكه بايد با بازتعريف آنتن و جدول پخش به مقابله جدي با شبكه هاي فارسي زباني بپردازيد كه ايمان و اعتقادات جامعه ما را نشانه گرفته اند. 
معاون امور استان هاي رسانه ملي افزود: اين رقابت كار سختي است و مديران و برنامه سازان رسانه ملي بايد در اجراي 15 اقدام تعريف شده معاونت امور استان ها اهتمام جدي كنند و برنامه هاي جديدي ارائه دهند. 
معاون امور استان هاي رسانه ملي به مديران كل صدا و سيماي مراكز استان ها يك ماه فرصت داد تا با توجه به محدوديت هاي اعتباري و مالي سازمان، برنامه جامع خود را براي تغيير جدي در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني ارائه كنند و در پنج ماه آينده نيز نتيجه ملموس اين تغييرات در آنتن شبكه هاي استاني ديده شود . دكتر دارابي شناسايي مسائل و مزاياي نسبي هر استان و ارائه پيوست رسانه اي آن مسائل را از مهم‌ترين وظايف مديران كل صدا و سيما در استان ها بيان كرد و گفت: گفتمان رسانه ملي بنا به فرمايش هاي مقام معظم رهبري بايد گفتمان اميد و پيشرفت باشد و بايد از هرگونه سياه نمايي، مچ گيري و تخريب پرهيز شود.
وي تقويت سواد رسانه اي را از مهم‌ترين ملزومات حرفه اي شدن در رسانه ملي بيان كرد و گفت: با توجه به  فضاي مجازي و تاكيد رهبر معظم انقلاب براي استفاده از اين ظرفيت، افسران جنگ نرم در رسانه ملي بايد با درك صحيح مختصات فضاي مجازي و ظرفيت آنتن گام هاي مهمي در فعاليت حرفه اي بردارند.
دكتر دارابي از مديران كل مراكز استان ها خواست با برگزاري جلساتي زمينه تعامل با نخبگان و صاحب نظران در استان ها را فراهم كنند و با تشكيل شوراي راهبردي در هر مركز و اتاق فكر راه هاي مطلوب جذب مشاركت صاحبان خرد و انديشه در كارها را فراهم كنند.
همكاري بايسته مراكز با شبكه "شما" ، توجه به برنامه هاي طنز و نشاط آور، معرفي دستاوردهاي انقلاب و نظام به نسل جوان و ترغيب مردم با نمايش دستاوردهاي دولت و توجه به آرشيو و استفاده بهينه از ظرفيت هاي سازمان در اين زمينه از ديگر محورهاي سخنان معاون امور استان هاي رسانه ملي در آيين گشايش نخستين نشست رشد و تعالي مراكز استان ها در اروميه بود.
مهندس مجرد، مديركل صدا و سيماي آذربايجان غربي، نيز در اين مراسم به تشريح ويژگي ها و جايگاه استان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: صدا و سيماي مركز اروميه به عنوان نخستين مركز تلويزيوني پس از تهران يكي از درخشان‎‌ترين مراكز راديويي و تلويزيوني كشور به شمار مي رود كه با استفاده از ظرفيت نيروهاي خلاق و توانمند توانسته است طيف گسترده اي مخاطبان را در اين استان جذب كند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار