مشاور استاندار در امور مبارزه با مواد مخدر ایلام در همایش آگاه سازی و چگونگی پیشگیری از مضرات و معضلات آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برای خانواده ها اظهار کرد: 20 تا 30 درصد اعتیادها قابل درمان است در صورتیکه اطرافیان فرد معتاد سریع متوجه این مساله شده و برای درمان وی اقدام کنند.
کد خبر: ۲۹۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 07 September 2016
 دکتر سعیدرضا جوهری عصر چهارشنبه در همایش آگاه سازی و چگونگی پیشگیری از مضرات و معضلات آسیب های اجتماعی و مواد مخدر برای خانواده ها اظهار کرد: 20 تا 30 درصد اعتیادها قابل درمان است در صورتیکه اطرافیان فرد معتاد سریع متوجه این مساله شده و برای درمان وی اقدام کنند.

وی افزود: طی سال های اخیر روند اعتیاد و گرایش به این معضل در استان ایلام نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیر و ملموسی یافته و همچنین سن افراد معتاد کاهش داشته است.

مشاور استاندار ایلام یادآور شد: سنین کودکی و نوجوانی بیشتر دوره زمانی برای آگاه سازی تدریجی و پلکانی فرزندان توسط والدین در خصوص مخاطره های اعتیاد است و بی توجهی والدین در این سنین به معضل اعتیاد موجب سوق یافتن فرزندان به سوی مواد مخدر می شود.

جوهری تاکید کرد: والدین باید با هوشیاری تمام علایم اعتیاد را بشناسند و در صورت اعتیاد فرزندان خود به مصرف مواد مخدر فرد معتاد را با حمایت های منطقی خود در مسیر درست درمان قرار دهند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان ایلام اضافه کرد: مواد مخدر و قرص های روانگردان از کریدرهای استان های همسایه و نیز مرز عراق وارد ایلام می شوند و امروز دسترسی به مواد نیز آسان تر شده است.

وی گفت: والدین باید به شیوه واقعی فرزندان خود را از سنین کودکی با معایب و مضرات مواد مخدر آشنا کنند و بهترین زمان برای یادگیری سه سالگی است.

مشاور استاندار ایلام در زمینه مواد مخدر یادآور شد: بچه ها در کودکی از والدین خود الگوبرداری می کنند و در این دوره والدین باید با اوقات فراغت مفید همچون ورزش کردن بهترین الگوها را به فرزندان خود معرفی کنند.

وی با بیان اینکه آموزش ها در سنین پیش از مدرسه و هماهنگ با سطح سن و فهم بچه ها باشد، افزود: شناسایی عوامل اعتیاد، آگاهی از راه های پیشگیری، فراگیری آموزش های لازم و کسب مهارت های زندگی از سوی والدین و ارائه آنها به فرزندان در زمینه جلوگیری از شیوع مواد مخدر موثر است.

جوهری گفت: یکی دیگر از وظایف والدین در قبال فرزندان این است که برای آنها و دغدغه هایشان وقت کافی بگذارند و نیز با توجه به تاثیرپذیری بچه ها به ویژه نوجوانان از همسالان، والدین باید دوستان فرزندان خود را بشناسند و مهارت های دوستیابی صحیح را به فرزندان یاد بدهند.

مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان ایلام نیز در این نشست گفت: والدین باید همراه با تقویت مهارت حق انتخاب در فرزندان، باید مهارت های نه گفتن را نیز در این افراد تقویت کنند.

علی اصغر کمالی افزود: همچنین والدین نباید نظرها و خواسته های خود را به بچه ها به صرف سن پایین تحمیل کنند بلکه در مواردی مثل کلاس های ورزشی و اوقات فراغت از خود بچه ها نظرسنجی کنند.

وی اظهار کرد: به طور قطع سلامت جسم و جان فرزندان در اولویت خانواده ها قرار دارد ولی تحمیل نظر خود به بچه ها نارضایتی آنها را در پی دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار