کد خبر: ۲۹۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 10 September 2016

1440652545_dsc01775

با گذشت یک هفته از موعد مقرر برای تشکیل هیات رئیسه شورای شهر پلدختر ،رئیس و اعضای هیات رئیسه تاکنون انتخاب نشده اند.

صف بندی های درون شورایی و هم چنین انتقادات برخی اعضای شورای شهر نسبت به همدیگر باعث شده تا اظهار نظر های متفاوتی از سوی جریانات درون شورا مطرح شود.

رئیس شورای شهر و اعضای همسو با او که به ترکیب سه نفره موسوم هستند معتقدند دو دعوت نامه از سوی رئیس شورا به اعضای شورای شهر پلدختر ارسال شده اما سه نفر از اعضای این شورا در جلسات شرکت نکرده و غیبت کرده اند.

از سوی مقابل اعضای طیف مقابل معتقدند رئیس شورا می بایست 12شهریور همزمان با تشکیل شورای شهر چهارم اقدام به برپایی جلسه جهت تعیین هیات رئیسه شورای شوهر در چهارمین سال فعالیت خود می کرد .

1410165324_13957m12ebaf0c-a861-40ac-8ad5-46b50673e96f

سهم خواهی اعضای شورای شهر در برخی از مواقع

شهاب محمودی از اعضای شورای شهر پلدختر در این خصوص به بیان روز می گوید: :سهم خواهی اعضای شورای شهر در برخی از مواقع باعث می شود که منافع شخصی بر منافع عمومی برتری پیدا کند.

حد نصاب نرسیدن شورا برای تشکیل هیات رئیسه

وی با بیان اینکه تا کنون دو بار دعوت نامه از سوی رئیس شورا به اعضای شورای شهر ارسال شده است،می افزاید: من در هر دو جلسه هیئت رئیسه که برای انتخاب هیات رئیسه شورا تشکیل شده شرکت کرده ام اما  بعلت غیبت سه عضو دیگر شورا نتوانسته ایم شورا را به حد نصاب برای انتخاب اعضای هیات رئیسه برسانیم.

12شهریور هیات رئیسه تشکیل نشد

در نقطه مقابل این ادعا رئیس پیشین شورای اسلامی شهر پلدختر می گوید: تنها یکبار برای تشکیل هیات رئیسه شورای شهر دعوت نامه به اعضای شورای شهر ارسال شده است.

روزه نیازی با بیان اینکه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر می باست روز 12شهریور تشکیل می شد، می افزاید:این جلسه به خاطر عدم حضور رئیس شورای شهر در منطقه تشکیل نشده و زمانی که سایر اعضای شورای شهر در شهرستان حضور نداشتند دعوت نامه برای  تشکیل هیات رئیسه شورای شهر به اعضای شورا ارسال شده است.

شورای شهر در زمان من حاشیه نداشت

وی ادامه می دهد: در زمان من حاشیه ای وجود نداشت و دو دوره انتخابات هیات رئیسه بدون کوچکترین مشکلی سر زمان مقرر تشکیل شده و این چنین مسائلی وجود نداشته است.

فرماندار دعوت کند

عضوشورای اسلامی شهر پلدختر اظهار می کند: دعوت نامه برای تشکیل هیات رئیسه شورای شهر باید از سوی فرماندار به اعضای شورای شهر ارسال شود زیرا زمان ریاست شورای شهر به اتمام رسیده و قاعدتآ ایشان جایگاه قانونی برای دعوت از سایر اعضا را ندارد.

رئیس شورا مشروعیت قانونی ندارد

نیازی با بیان اینکه رئیس فعلی شورا مشروعیت قانونی ندارد تصریح کرد:دعوت نامه باید از طریق فرماندار باشد نه شخص دیگر که از لحاظ قانونی دیگر جایگاهی ندارد.

عذرخواهی نیازی بخاطر چیدمان قومی ،قبیله ای شورای شهر

وی در گفتگو با بیان روز  با عذرخواهی از مردم پلدختر به خاطر چیدمان قومی ،قبیله ای شورای شهر خاطر نشان کرد:بنده ضمن اینکه خودکار با خودم نیاوردم وخط روی کاغذ ننویسم آماده شرکت در جلسه شورا هستم.

هیات رئیسه شورای شهر وجاهت قانونی ندارد

ماندانا آکسونیان دیگر عضو شورای شهر هم در گفتگو با بلوطستان می گوید: هیات رئیسه شورای شهر وجاهت قانونی ندارد.وی با بیان اینکه یکسال از فعالیت هیات رئیسه شورای شهر گذشته است،می افزاید: طبق قانون هیات رئیسه یکسال باید فعالیت کند و پس از سپری شدن این مدت یا باید مجدد رای سایر اعضای شورا را کسب کند یا هیات رئیسه جدید تشکیل شود.

دعوت نامه های پیامکی !!!

آکسونیان بیان می کند:جلسه شورای شهر یک جلسه رسمی محسوب می شود و باید 24ساعت قبل از تشکیل جلسه دعوت نامه رسمی با دستور کار مشخص از سوی رئیس شورای شهر به سایر اعضای شورا ارسال شود اما متاسفانه این شیوه تا کنون در دوره ریاست آقای نعمت پور بر شورای شهر صورت نگرفته و همیشه به صورت پیامکی از سوی دبیرخانه شورا اعضای به جلسه دعوت می شوند و بعد از حضور در جلسه متوجه دستور کار جلسه می شویم.

این عضو شورای شهر پلدختر اظهار می کند: فرماندار پلدختر باید برای تشکیل هیات رئیسه شورای اسلامی شهر پلدختر در چهارمین سال فعالیت خود به اعضای شورا دعوت نامه ارسال کند زیرا مدت فعالیت یکساله هیات رئیسه سپری شده و وجاهت قانونی ندارد.

وی می گوید: روز 12شهریور می بایست شورای شهر هیات رئیسه خود را بشناسد اما متاسفانه رئیس شورای شهر در مسافرت بوده و هنگامی که ما در شهرستان حضور نداشتیم اقدام به ارسال دعوت نامه کرد که طبق قانون ایشان نمی توانند از اعضای شورا برای تشکیل هیات رئیسه دعوت کند.

انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون ها بر اساس شایسته سالاری نیست

وی ادامه می دهد:انتخاب هیات رئیسه جدید شورا باز با سهم خواهی و ترجیح منافع شخصی بر منافع مردم مواجه شده و باتوجه به اینکه در طول سه سال گذشته انتخاب هیات رئیسه شورا و نمایندگان شورا درکمیسیونهای شهرداری نه براساس شایسته سالاری  و برنامه محوری  اعضا بلکه براساس جلسات محفلی و سهم خواهی ها و سوگند نامه از پیش تعیین شده است شهر پلدختر آسیب جدی دیده است و باید این روند در سال چهارم شورا  اصلاح شود.

آکسون اضافه می کند: انتظار می رود  که فرماندار محترم شهرستان از اعضای محترم شورای اسلامی شهر  جهت تعیین هیات رئیسه جدید  دعوت نمایند و امیدواریم که اعضای محترم شوراهم خواسته های شخصی خود را نادیده گرفته و در جهت رضای خداوند که همانا خدمت خالصانه به شهروندان است ودر آغاز فعالیت خود در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده اند عمل نمایند و هر گونه سوگند نامه ی دیگر که برای خواسته های نفسانی تعریف کرده اند نادیده بگیرند

تقابل دو طیف سه نفره و رای سرنوشت ساز نفر هفتم

بر اساس شنیده ها نادعلی نعمت پور با احتساب رای خودش از سه رای برای ریاست مجدد شورای شهر پلدختر برخوردار است و سه عضو دیگر شورای شهر با انتخاب او مخالف هستند. این در حالیست که یک عضو دیگر شورای شهر به رغم اینکه به نظر می رسد در نهایت با طیف حامی نعمت پور همراه خواهد بود ظاهرآ موضع شفافی نگرفته و در رقابت دو طیف سه نفره برای کسب ریاست شورای شهر پلدختر این فرد رای تاثیر گذاری خواهد داشت.
منبع: بلوطستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار